شناسهٔ خبر: 46485671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخستین استاندار قزوین درگذشت

سیدعلی نکویی زهرایی نخستین استاندار قزوین، صبح امروز(دوشنبه) درگذشت، وی از سال ۷۶ تا سال ۸۰ مسوولیت استانداری قزوین را بر عهده داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدعلی نکویی زهرایی از فعالان با سابقه سیاسی بود که در دولت‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم سابقه اجرایی داشت.

این فعال سیاسی اردیبهشت ۱۳۱۹ در محله بیدآباد مسجد سید اصفهان به دنیا آمد و پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

سیدعلی نکویی زهرایی به عنوان نخستین استاندار قزوین در سال ۱۳۷۶ منصوب شد و چهار سال مسوولیت استانداری قزوین را بر عهده داشت.

مرحوم زهرایی پس از تصویب لایحه استان شدن قزوین در چهارم خردادماه ۱۳۷۶، در همان سال حکم استانداری قزوین را با مأموریت تشکیل این استان دریافت کرده و راهی استان قزوین شد.

از دیگر مسوولیت های وی می توان به فرمانداری نجف آباد، ۲ سال مشاور استاندار و رییس بنیاد امور مهاجران جنگ تحمیلی ،  فرماندار اصفهان، استانداری باختران (کرمانشاه) و استانداری چهارمحال و بختیاری اشاره کرد.

استاندار قزوین با انتشار پیامی درگذشت سید علی نکویی زهرایی اولین استاندار قزوین را تسلیت گفت، در متن این پیام آمده است:

 الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انالله و اناالیه راجعون

 خبر درگذشت مدیر خدوم و چهره انقلابی جناب آقای سید علی نکویی زهرایی اولین استاندار قزوین موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

مرحوم نکویی زهرایی از نیروهای کاردان،مخلص و متعهد انقلاب اسلامی و نظام بودند که از اوایل انقلاب دل در گرو خدمت به کشور بسته و در عرصه‌های مختلف منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شدند، منش و سیرت نیک این چهره خدوم نام و یاد ایشان را در اذهان مردم شریف استان قزوین زنده نگه خواهد داشت.

 اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده گرانقدر آن مرحوم، از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه الهی و همنشینی با ابرار و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما