شناسهٔ خبر: 46475525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل امور عشایر فارس:

کوچ بهاره ۲۸ هزار خانوار عشایری در فارس آغاز می شود

بهرامی گفت: کوچ بهاره عشایر فارس به صورت زمینی که از ۱۵ فروردین آغاز شده و ۲۸ هزار خانوار عشایر کوچنده در استان کوچ بهاره دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  «روح الله بهرامی»، امروز (یکشنبه 15 فروردین) از آغاز کوچ بهاره عشایر استان فارس خبر داد و به خبرنگاران گفت: کوچ بهاره عشایر فارس به صورت زمینی که از 15 فروردین آغاز شده تا اواخر اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مدیر کل امور عشایر فارس ادامه داد: کوچ ماشینی عشایر استان نیز طبق تقویم اعلام شده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از نیمه اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: لازم است تا عشایر فارس با در نظر گرفتن شیوع کرونا با هماهنگی دامپزشکی، منابع طبیعی و نیروی انتظامی اقدام به کوچ کنند.

بهرامی اعلام کرد: به دلیل بارش کم، خشک شدن علوفه مراتع، گرم شدن هوا، وجود حشرات مزاحم و ... امکان ماندگاری طولانی در قشلاق برای عشایر استان وجود ندارد و امکان کوچ عشایر با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقرار اکیپ های سیار بهداشتی و رعایت بهداشت خدمات کوچ فراهم شده است.

وی ادامه داد: اداره کل امور عشایر فارس پشتیبانی در حین کوچ از کوچندگان عشایر با تامین آب شرب سالم و بهداشتی و تامین خوراک دام و ... پشتیبانی می کند.

مدیر کل امور عشایر فارس تصریح کرد: فارس 12 درصد جمعیت عشایر سیار کشور را به خود اختصاص داده و قطب عشایری کشور است و 28 هزار خانوار عشایر کوچنده در استان کوچ بهاره دارند.

پایان پیام/664

نظر شما