شناسهٔ خبر: 68978592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار جدید همدان معرفی شد

در مراسمی با حضور مقامات استانی و کشوری، حمید ملانوری شمس به عنوان استاندار جدید همدان معرفی شد.

صاحب‌خبر -

در این مراسم که شب گذشته در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، از خدمات چند ساله علیرضا قاسمی فرزاد استاندار سابق نیز قدردانی شد.

‌حمید ملانوری شمس متولد سال ۱۳۵۱ و اصالتاً کرمانی است که پیش از این به عنوان مدیرکل سیاسی وزارت کشور و استاندار خراسان جنوبی شناخته شده است.

معاون سیاسی وزارت کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سیدحسن نصرالله، سردار نیل‌فروشان، سردار سلیمانی و سردار همدانی، گفت: این عملیات گوشه‌ای از قدرت بازدارندگی کشور ماست.

علی زینی وند با تبریک به نیرو‌های نظامی به ویژه سبزپوشان سپاه‌پاسداران در عملیات موفق به ویژه عملیات صادق ۲ گفت: این عملیات، دل مسلمانان به ویژه مستضعفان و مظلومان را شاد کرد.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه باید قدر قدرت بازدارندگی کشور را بدانیم و از آن با هر دیدگاهی که داریم، دفاع کنیم، گفت: پس از وقوع حادثه دلخراش برای رئیس دولت سیزدهم و شهادت ایشان با حضور مردم و همراهی مسئولان انتخاباتی سالم و کم‌نظیر برگزار شد و در نهایت، رئیس جمهوری مردمی، مقبول و مورد قبول انتخاب شد که فضای گفتمانی جدیدی در کشور ایجاد کرده است.

این مسئول، محور این دولت را وفاق اعلام و گفت: باید استاندارانی در سطح کشور به کار گرفته شوند که با تجربه اند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

زینی وند بر لزوم توجه به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: نباید انتظار داشت که با اعتبارات دولتی در استان تحول ایجاد کرد.

معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مردم باید تغییرات را حس کنند که امیدوارتر شوند، گفت: البته ایرادی ندارد که از مدیران موفق در دولت‌های مختلف استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان نیز گفت: مدعیان انقلابی گری و کسانی که به فکر مردم هستند باید حامی و کمک حال دولت باشند، چرا که کمک به دولت موجب رفع گرفتاری‌های مردم می‌شود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: مهمترین مطالبه و درخواست مردم در برهه کنونی تامین مسکن و ایجاد فرصت‌های شغلی است که استاندار جدید باید این موضوعات را در اولویت قرار دهد.

او گفت: ۶ ماه قبل شهید رئیسی در کشور مسئولیت داشت و کسی فکر نمی‌کرد در این ۶ ماه این اتفاقات بزرگ رخ دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسیر خدمت بسیار کوتاه و گذرا است و در این فرصت باید خدمت صادقانه به مردم، در کنار مردم بودن و تلاش برای رفع مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به موفقیت آمیز بودن عملیات وعده صادق ۲گفت: این پاسخ کوبنده درس خوبی برای آمریکا و اروپا وکشور‌های منطقه است. تا دست از حمایت کورکورانه از اسراییل بردارند.

حمیدرضا حاجی بابایی وحدت را عامل عزت و اقتدار خواند و گفت: امروز وحدت و همدلی نه یک انتخاب که یک ضرورت است و از امروز همه وظیفه داریم همانگونه که از استانداران قبلی حمایت کردیم از استاندار جدیدهم حمایت کنیم، زیرا که حق مردم استان است که پیشرفت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان نیز با قدردانی از زحمات دولت سیزدهم در استان همدان گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا استان را متحول کنیم.

اکبر رنجبرزاده گفت: نگاه مردم به ما مسئولان است و اگر با تمام وجود و با نیت خالص کار کنیم مسائل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی استان زودتر رفع خواهد شد.

استاندار سابق همدان هم در گزارشی از عملکرد سه ساله خود گفت: از غلبه بر کرونا تا به سرانجام رساندن طرح ابرسانی ۱۷ ساله به همدان، ثبت جهانی هگمتانه و افتتاح بیمارستان کودکان تلاش کردیم تحولات بنیادین در استان رقم بخورد و رضایتمندی مردمی حاصل شود.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اعتبارات ۱۴ هزار میلیارد تومانی سفر هئت دولت به استان همدان گفت: نزدیک به ۵۵درصد این اعتبارات محقق شده است.

استاندار جدید همدان نیز در ادامه با بیان اینکه رفتار اعتدالی و تعاملی از اولویت‌ها است، گفت: تعامل و ارتباط با اقشار مختلف مهم‌ترین اولویت کاری من در استان همدان است و از ظرفیت تخصصی افراد در استان استفاده می‌شود و در قالب یک رفتار اعتدالی و تعاملی کار را پیش خواهیم برد.

ملانوری شمس گفت: تقویت دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و باید برای شادی و نشاط مردم تلاش بکنیم و از گروه‌های فرهنگی حمایت شود.

او گفت: توسعه زیرساخت‌های استان از برنامه‌ها است و توسعه متوازن، عادلانه و پایدار استان را باید در بخش‌های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه نباید جزیره‌ای عمل کنیم، گفت: در مدیریت منابع آب چالش داریم و باید با یک برنامه ریزی دقیق از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

او گفت: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، صدور مجوز‌های بی‌نام و حمایت از واحد‌های سرمایه‌گذار را پیگیری می‌کنیم.

ملانوری شمس گفت: موضوع دیپلماسی داخلی و جوامع محلی را در استان تجربه خواهیم کرد تا بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.

نظر شما