شناسهٔ خبر: 46457294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح نخستین هنرستان تخصصی هنرهای اسلامی - ایرانی و مجتمع آموزشی، ورزشی المهدی در مشهد:

«توسعه هنرستان ها»، نقش مهمی در رونق تولید خواهد داشت

معاون اول رئیس جمهور گفت: فضای آموزش های مهارتی در کشور باید توسعه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری عصرشنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع آموزشی المهدی(عج) و هنرستان شهید چراغچی، در حاشیه شهر مشهد، اظهار داشت:‌ مجتمع آموزشی ورزشی المهدی(عج) که امروز به بهره برداری رسید در منطقه حاشیه شهر مشهد واقع شده است که تنها در همین منطقه ۱۱۰هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند و باید دغدغه آن ها در خصوص تأمین امنیت و توسعه منطقه، برطرف و فضایی مملو از آرامش برای آنان فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به توسعه فضای آموزش های مهارتی در کشور گفت: هرچه تعداد تربیت شدگان آموزش های مهارتی در هنرستان ها افزایش یابد، زمینه تولید و فعالیت بیشتر در این حوزه بیشتر خواهد شد؛ لذا «توسعه هنرستان ها» در سراسر کشور، نقش مهمی در رونق تولید خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به فعالیت مهارت آموزان رشته تراش گوهرسنگ ها در مشهد گفت: افزایش مهارت آموزی در تراش سنگ های قیمتی در شهر مشهد، با توجه به ظرفیت های اقتصادی و معدنی آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ لذا باید هر چه سریع تر دغدغه فعالان عرصه گوهرسنگ ها مبنی بر محدودیت صادرات زیورآلات و سنگ های قیمتی پیگیری و برطرف شود.

وی با قدردانی از آقای حاتمی(نیکوکار مدرسه) ساز گفت:‌ آقای حاتمی از فعالان و صاحب نظران حوزه اقتصادی، انسانی خالص و مخلص است که تاکنون با همت وی چندین پروژه آموزشی در مشهد ساخته و به بهره برداری رسیده است و حال آن که در گمنامی، حاضر نیست فعالیت تبلیغاتی انجام دهد و تنها برای خدا و مردم کار می کند.

وی با اشاره به اظهارات این نیکوکار مدرسه‌ساز، گفت: طرح تفصیلی شهرک شهید رجایی مشهد، مصوبه کمیسیون ماده ۵را نیز دارد که باید هر چه سریع تر اجرا و واحد کلانتری مورد نیاز آن به منظور تأمین امنیت منطقه ساخته شود.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر این که فشار اقتصادی، زندگی و نگرانی مردم ایران، به ویژه حاشیه‌نشینان کلانشهرها باید برطرف شود، افزود: هرچند امنیت ایران بی نظیر است اما دغدغه های اقتصادی مردم باید پیگیری و حل شود و برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد، به ویژه شهرک شهید رجایی و مشکلات آن، اگر اعتباری علاوه بر اعتبارات استانی مورد نیاز باشد ما در مرکز، اعتباراتی را تخصیص خواهیم داد.

شایان ذکر است؛ مجتمع آموزشی ورزشی المهدی(عج) مشهد در منطقه حاشیه نشین شهرک شهید رجایی مشهد در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع با زیربنای پنج هزار و ۶۰۰متر با امکانات ورزشی از جمله استخر، سالن های ورزشی چندمنظوره و دیگر امکانات و تجهیزات با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰میلیارد ریال ساخته شده است.

نظر شما