شناسهٔ خبر: 46455210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجتمع آموزشی‌- ورزشی «المهدی» در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد/ قول مساعد معاون اول رئیس‌جمهور برای شهرک رجایی مشهد

مجتمع آموزشی ورزشی «المهدی» عصر امروز طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای آموزش‌وپرورش و امور اقتصادی و دارایی در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتمع آموزشی ورزشی «المهدی» و هنرستان شهید چراغچی عصر امروز طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای آموزش‌وپرورش و امور اقتصادی و دارایی در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: از همه‌کسانی که زحمت می‌کشند و چنین مراکزی را برای کشور ایجاد می‌کنند تشکر کنم.

اسحاق جهانگیری اظهار کرد: کسانی که از دبیرستان و هنرستان فارغ‌التحصیل می‌شوند اگر بتوانند مهارت کافی برای اشتغال داشته باشند برای آینده کشور مفید خواهد بود.

وی آموزش مهارت‌های مربوط به گوهرسنگ‌ها را موضوعی مهم دانست و افزود: البته در جلسه صبح یک نفر از مسؤولین مطرح کرد که صادرات این محصولات با مشکل مواجه است؛ استاندار خراسان رضوی پیگیر این موضوع هستند تا موانع شناسایی و برطرف شود.

همچنین در ادامه احمد حاتمی‌یزد خیر مدرسه‌سازی که این مجتمع آموزشی ورزشی را احداث کرده است، موضوع امنیت، پاسگاه و اجرای طرح تفصیلی منطقه پورسینا مصوب کمیسیون ماده ۵ را به‌عنوان مشکلات منطقه پورسینا از مناطق حاشیه شهر مشهد عنوان کرد که جهانگیری در سخنان خود به استاندار خراسان رضوی دستور پیگیری و قول مساعدت درزمینهٔ تأمین اعتبار آن‌ها را داد.

ابتلای ۳۰ درصد دانش آموزان به پدیده چاقی از عوارض کروناست

در ادامه وزیر آموزش‌وپرورش گفت: کرونا با مشکلات متعددی همراه بود و فعالیت‌های آموزشی را با چالش‌های عمیقی مواجه کرد.

محسن حاجی میرزایی افزود: بیش از یک سال پیش مطرح شد که مدرسه اولین جایی است که باید بسته شود، تحقیقات یونسکو نشان می‌دهد که هرماه آموزش مجازی معادل دو ماه آموزش حضوری خسارت دارد و اگر همه امکانات فراهم باشد کار آیی‌اش ۵۰درصد است.

وی اظهار کرد: در یک کنفرانس بین‌المللی که وزرای آموزش‌وپرورش دنیا حضور داشتند بر این موضوع که مدرسه بی جایگزین است و هیچ‌چیز نمی‌تواند جای معلم را پر کند تأکید شد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: با شیوع کرونا، نظام‌های آموزشی در برابر وضعیتی قرار گرفتند که باید خود را بروز رسانی کنند.

وی بابیان اینکه یکی از مخاطراتی که کرونا ایجاد کرد کم‌تحرکی در دانش آموزان است، متذکر شد: در حال حاضر ۳۰ درصد از دانش آموزان با پدیده چاقی و اضافه‌وزن مواجه هستند.

حاجی میرزایی یادآور شد: توجه به تحرک بدنی در دانش آموزان یک اصل مهم است که با شیوع کرونا این موضوع کم شده است.

وی با تأکید بر اینکه احداث یک سالن ورزشی فقط یک سالن ورزشی نیست بلکه یک مجتمع آموزشی و تربیتی است، اذعان کرد: در نظام آموزشی نوین تربیت‌بدنی در کنار تربیت سیاسی و اجتماعی و مهارتی مهم است بنابراین مجتمع یک مجتمع تربیتی و شخصیت‌پرداز است.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه امروز ما در کنار این مجتمع یک هنرستان تخصصی هنرهای اسلامی ایرانی را نیز افتتاح می‌کنیم، افزود: مشهد پایتخت گوهرسنگ‌هاست و این هنرستان در چهار رشته مربوط به گوهرسنگ‌ها دانش آموزان را تحت تعلیم قرار می‌دهد.

حاجی میرزایی تأکید کرد: خراسان رضوی در مقایسه با متوسط کشوری، ۵درصد بیشتر دانش‌آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارد.

گفتنی است مجتمع آموزشی ورزشی المهدی در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع با زیربنای پنج هزار و ۶۰۰ متر احداث‌ و دارای امکانات ورزشی ازجمله استخر، سالن‌های ورزشی چندمنظوره و دیگر امکانات و تجهیزات لازم است که برای آن۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در حال حاضر میانگین سرانه ورزشی دانش‌آموزان خراسان رضوی ۱۵ صدم مترمربع است که این رقم در کشور ۱۷ صدم مترمربع است. به‌طوری‌که این استان با ۲ پله ارتقا نسبت به سال گذشته رتبه بیستم کشور را به لحاظ سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نظر شما