شناسهٔ خبر: 46440568 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

جهش ۳ درصدی قیمت نفت پس از تصمیم اوپک پلاس

صاحب‌خبر -


قیمت نفت خام پس از اینکه اعضای اوپک پلاس در انتهای اجلاس خود تصمیم گرفتند کاهش تولید کنونی خود را به تدریج کمتر کنند، بیش از ۳ درصد جهش کرد.
به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام پس از اینکه اعضای اوپک پلاس در انتهای اجلاس خود تصمیم گرفتند کاهش تولید کنونی خود را به تدریج کمتر کنند، بیش از ۳ درصد جهش کرد.
تا ساعت ۱۲:۳۳ ظهر جمعه به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت، ۳.۰۴ درصد جهش کرد و به ۶۴.۶۵ دلار بازگشت.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین غرب تگزاس آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳.۵۲ درصد جهش کرد و به ۶۱.۲۴ دلار رسید.
اعضای اوپک پلاس در پایان جلسه پنج شنبه شب خود که با هدف تعیین سیاست‌گذاری نفتی آنها در آینده برگزار می‌شد به این نتیجه رسیدند که از ماه می به تدریج از میزان کاهش تولید خود بکاهند.
در حال حاضر اعضای اوپک پلاس روی هم رفته ۷ میلیون بشکه در روز کمتر نفت تولید می‌کنند و عربستان سعودی هم ۱ میلیون بشکه در روز دیگر به صورت داوطلبانه از تولید خود کاسته است.
البته رویترز در باره تصمیم اوپک پلاس نوشت: این گروه علی‌رغم آنکه تصمیم گرفته بین ماه‌های می تا جولای 1.1 میلیون بشکه در روز به عرضه نفت خود به بازار جهانی اضافه کند، اما هنوز عرضه نفت را به میزان قابل توجهی پایین نگه داشته است.
شکل‌گیری موج‌های جدید شیوع کرونا در جهان البته چشم‌انداز تقاضا را تا حدودی مخدوش کرده و از سوی دیگر اعمال محدودیت‌های شدید و حتی قرنطینه‌های سراسری در برخی کشورهای اروپایی به‌خصوص فرانسه نیز می‌تواند تأثیر منفی بر تقاضای نفت در بازار بگذارد.
طی روزهای گذشته هم بازار تقریبا همین انتظار را از خروجی نشست اوپک‌پلاسی‌ها داشت و این نگاه باعث شده بود تا شاهد افزایش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی در جلسات معاملاتی اخیر باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما