شناسهٔ خبر: 46420610 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح اولین واحد تولیدیِ امسال در زرند

کارگاه فیروزه کوبی، مینا کاری، پرداخت و تذهیب با اعتباری نزدیک به ۲ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی ۱۵ نفر امروز در زرند به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی، رئیس دادگستری زرند در آئین افتتاح اولین واحد تولیدی در سال ۱۴۰۰ شهرستان زرند (کارگاه تولیدی فیروزه کوبی، مینا کاری، پرداخت و تذهیب خانم صادقی) با اشاره به چالش‌های اقتصادی و بحث اشتغال در کشور گفت: وقتی یک کارگاه صنایع دستی با اعتباری کمتر از ۲ میلیارد ریال می‌تواند ۱۵ نفر را مشغول کار کند و از طرفی به عنوان یک صنعت سبز و دوستدار محیط زیست عمل کند و به درآمدزایی سریع منجر شود، تکلیف دستگاه‌های مختلف برای پشتیبانی از این صنایع دستی را روشن می‌کند.

او ضمن تبریک ایام خجسته با قدردانی از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: امروز شاهد یک اتفاق ارزشمند در شهرستان زرند هستیم تا سال جدید را به تاسی از فرامین امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با افتتاح یک واحد تولیدی آغاز کنیم که این مهم، پیام روشن دستگاه قضایی در لبیک به ندای رهبر فرزانه‌ انقلاب مبنی بر" سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" است.

 او بیان داشت:  اعلام می‌کنم در سال جدید دادگستری شهرستان با تمام توان به یاری بخش تولید و پشتیبانی از سرمایه گذاری‌های مختلف در تمام بخش‌ها، خاصه در صنایع دستی و گردشگری خواهد شتافت.

علی صادق زاده، فرماندار زرند با اشاره به توجه‌ ویژه دستگاه اجرایی به صنایع دستی گفت: این واحد تولیدی با اعتباری نزدیک به ۲  میلیارد ریال و اشتغال آفرینی ۱۵ هنرمند صنایع دستی و در آستانه‌ یوم الله ۱۲ فروردین رسما به بهره برداری رسید و انتظار می‌رود با توجه به کمیت و کیفیت بالای تولیدات این کارگاه، دایره‌ فروش محصولات کم نظیر این کارگاه در سطح کشور، خودش را نمایان سازد و باعث رونق اقتصادی در این بخش باشیم.

او افزود: پارسال در حوزه‌ اشتغال شهرستان زرند، فراتر از تعهدات خود عمل کرده که این مهم در سایه‌ همت دستگاه‌های اجرایی و تعامل سازنده‌ تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها به وجود آمد.

صادق زاده با اشاره به شعار امسال بیان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر، شعار‌های سال که از سوی رهبر فرزانه‌ انقلاب اعلام شده در این شهرستان به شعور تبدیل شده و تمام دستگاه‌های اجرایی خود را ملزم به عمل به توصیه‌های راهگشای معظم له کرده اند و امسال نیز با قدرت این روش ادامه خواهد یافت.

محمد اسلامی، رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند نیز در این آیین گفت: اگر چه پارسال، کرونا دستمان را برای برگزاری جشنواره‌های متعدد شهرستان بست؛ ولی ما از این فرصت برای توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی استفاده کردیم به طوری که پارسال بیش از ۷۰۰ هنرمند، تحت آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی قرار گرفته اند که برای آنان کارت مهارت از سوی میراث فرهنگی صادر و برای استفاده از مزیت‌های این آموزش‌ها به بیمه‌های اجتماعی روستایی و نیز برخی برای اخذ تسهیلات مناسب به بانک‌ها معرفی شدند. 

او افزود: پیش بینی می‌کنم در سال ۱۴۰۰ با کمک تمام دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نهاد‌های انقلابی بتوانیم بسیاری از موانع را از پیش پای صنعتگران صنایع دستی و سرمایه گذاران حوزه‌های گردشگری برداریم و  از آزمون عمل به شعار سال سربلند بیرون بیاییم.

محمد اسلامی بیان کرد: پارسال ۳۰۰ نفر در شهرستان از طریق کارگاه خانم صادقی، تحت آموزش فیروزه کوبی و مینا کاری قرار گرفتند که برای نزدیک به ۱۵۰ نفر از این هنرمندان کارت مهارت صادر شد.

او  پته دوزی را یکی از پایدارترین صنایع دستی شهرستان نام برد و تصریح کرد: پارسال علاوه بر توسعه و رونق رشته‌های مرسوم صنایع دستی، رشته‌های گیوه بافی و گلیم خاص شعبجره را که در معرض نابودی بود با کمک هنرمندان و مربیان این رشته‌ها احیا کردیم .

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند افزود: امیدواریم طبق تفاهم نامه‌ای که با شرکت فولاد زرند ایرانیان در حال انعقاد است بتوانیم در سال جدید به این دو رشته‌اصیل و سنتی شهرستان (گیوه بافی و گلیم خاص شعبجره) نیز رونقی مضاعف ببخشیم.

 انتهای پیام/ م 

نظر شما