شناسهٔ خبر: 46397658 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فوت ۲ نفر بیمار کرونایی در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۷۳۴ نفر دیگر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا و ۹۰ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند.

صاحب‌خبر -

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، درباره شیوع بیماری کووید-۱۹ در استان گفت: شهرستان ارومیه از نظر شیوع بیماری کووید-۱۹ وضعیت قرمز هست.

آقازاده درباره موارد ابتلا در استان افزود: در آذربایجان غربی تعداد افراد مبتلا به کووید-۱۹ در حال افزایش است و در صورت عدم رعایت مردم و مسئولین شرایط برای کادر درمان سخت خواهد شد.

او در ادامه: از ابتلای ۷۳۴ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد حدود ۹۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

آقازاده گفت: در حال حاضر ۵۱۲ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی بستری هستند.

او گفت: ۱۳۶ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

او اضافه کرد: از این تعداد همچنین ۲۸ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است.

او با اشاره به فوت دو نفر دیگر شامل ۱ نفر در خوی، ۱ نفر در نقده به علت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

او تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌های نوروزی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما