شناسهٔ خبر: 46388809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شناسایی ۱۵ قانون و دستورالعمل مزاحم کسب و کار در ایلام / تولید با برند استاندارد پایدار می شود

استاندار ایلام گفت: دو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق شعار سال از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار هستند و باید  بیش از پیش تقویت و مورد توجه قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری در دیدار مدیران واحدهای تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن تقدیر از عملکرد خوب این حوزه گفت: در سال ۹۹ استان ایلام ۱۱۶ درصد وصول داشته است که این میزان ۱۶ درصد بیشتر از میزان مصوب شده و  همچنین در این حوزه در بحث اوراق تسویه و تهاتر ۶۸ میلیارد تومان تحقق داشته که نسبت به پارسال ۱۴ میلیارد تومان بیشتر است و این جای تقدیر دارد.

استاندار ایلام در ادامه به نامگذاری شعار تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها اشاره کرد و گفت: برای چندمین بار است که مقام معظم رهبری بر کلید واژه تولید در انتخاب شعار سال تاکید می کند و این گویای این مطلب است که امروز تولید در شرایط خنثی ساختن تحریم و جنگ اقتصادی نقش تعیین کننده و حیاتی دارد.

وی با تأکید بر این مطلب که امروز تسهیل در تولید و رفع موانع پیش رو این حوزه یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: در این راستا دو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار هستند و باید  بیش از پیش تقویت و مورد توجه قرار گیرند.

 نوذری در ادامه از شناسایی برخی قوانین مزاحم کسب و کار در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ قانون و دستورالعمل مزاحم کسب و کار در استان شناسایی شده و جهت اصلاح به هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد و دارایی ارسال شده است.

وی در پایان با عنوان این مطلب که شعار سال را عملیاتی دنبال خواهیم کرد، تاکید کرد: تحقق شعار سال در دستور کار جدی دولت در استان ایلام قرار گرفته است و در این راستا تمام تلاش خود به کار خواهیم بست.  

 همچنین  نوذری در دیدار  مدیرکل و مجموعه مدیران استاندارد استان اظهار کرد:  با توجه به وظیفه خطیر استاندارد در امور مختلف و لزوم تقویت این نهاد جهت تامین سلامت و ایمنی مردم، همه ادارات و دستگاه ها موظف هستند ضمن همکاری لازم، می بایست در حوزه کاری پیش روی خود ملاحظات استاندارد را رعایت کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری گفت: واضح است که نقش استاندارد در جهت تحقق کمی و کیفی این شعار اساسی و حائز اهمیت است.

استاندار ایلام با تاکید بر این مطلب که تولید با برند استاندارد پایدار می شود، گفت: برای توان رقابت پذیری تولید داخل بایست واحدهای تولیدی به ملاحظات مهم استاندارد توجه لازم را داشته باشند. 

وی در ادامه گفت: همه دستگاه های مرتبط از جمله مجموعه استاندارد باید به صورت قوی در مقوله استاندارد سازی کالاهای تولیدی ورود کند تا تولید در استان در مسیر واقعی و درست خود قرار گیرد. 

دکتر نوذری در پایان بر الزام تشکیل شورای استاندارد استان تاکید کرد و گفت: بر طبق قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی و الزام تحقق بند ۲۴ سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی و گسترش همه جانبه استاندارد، تشکیل شورای استاندارد استان در سال ۱۴۰۰ ضروری به نظر می رسد.

گفتنی است در آغاز این دیدار مهناز همتی مدیرکل استاندارد ضمن ارائه گزارش از حوزه کاری از حمایت های استاندار ایلام از مجموعه استاندارد تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

نظر شما