شناسهٔ خبر: 68508934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه موقت همدان مطرح کرد؛

رأفت و مهربانی در سیره امام رضا (ع)

حجت‌الاسلام «جوادی» گفت: همه امامان ما رئوف و مهربان هستند؛ اما این لقب خاص حضرت رضا (ع) است، که اخلاق بسیار شایسته و بلندی داشتند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام «محمد جوادی» امام جمعه موقت همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: اواخر ماه صفر تعدادی از بزرگان دینی ما به دیار بقا شتافتند که هرکدام از این بزرگان مزایایی در زندگی‌اشان بود که هر لحظه درس بزرگی برای ما انسان‌ها است 

وی افزود: یکی از دروس که این خاندان به ما مردم ارائه می‌دهند رعایت اخلاق انسانی است که در برنامه زندگی خود باید به آن عمل کنیم؛ از جمله آن رادمردان حضرت رضا (ع) است که اخلاق بسیار شایسته و بلندی داشتند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: آن حضرت وقتی که کارگری در خانه‌اش برای کار مشغول بود تنها غذا نمی‌خورد و حتما کنار کارگر می‌نشست کهاین درسی برای ما است که از اینگونه افراد که نیاز به رافت ما دارند فاصله نگیریم 

وی با اشاره به لقب رئوف بودن امام رضا (ع) گفت: همه امامان ما رئوف و مهربان هستند؛ اما این لقب خاص حضرت رضا (ع) است. امیدوارم ان حضرت هم توفیقی را از خدا برای ما بخواهد که ما هم در مسیر عقیدتی، اخلاقی و عملی آنان قرار بگیریم و آن رافت بزرگ خودش را در دنیا و آخرت از ما دریغ نکند.

انتهای پیام/

نظر شما