شناسهٔ خبر: 46346544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد؛

بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور/دریای خزر مواج می شود

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و اصفهان، بارش باران پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال‌شرق، مناطقی از مرکز، شمال‌غرب و جنوب‌غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش‌ها ادامه دارد، افزود: روز شنبه در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال‌غرب و شمال‌شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مرکز کشور بارش‌ها تداوم  دارد.  

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه، بارش‌ها در نوار شمالی کشور شدت بیشتری دارد، ادامه داد: امروز در شمال‌غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه روز یکشنبه، بارش‌ها در نوار شمالی کشور شدت بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: روز‌های جمعه و شنبه در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال‌شرق، وزش باد شدید رخ می‌دهد، که در برخی نقاط با گرد و غبار همراه است.

وی با بیان اینکه از امروز تا اوایل هفته آینده در سواحل خزر با کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه مواجه هستیم، متذکر شد: طی دو روز آینده با توجه به امکان ذوب برف در اثر کاهش دما و بارش باران در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و مناطق کوهستانی شمال‌غرب، احتمال افزایش حجم روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه آب‌های خلیج‌فارس از امروز تا روز دوشنبه و دریای خزر از امروز تا روز یکشنبه مواج و متلاطم است، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد:  آسمان تهران نیمه ابری و در برخی از ساعت‌ها ابری و همراه با وزش باد و رگبار باران پیش‌بینی شده است و حداکثر دما امروز در پایتخت به ۲۴ درجه می‌رسد و حداقل دمای آن به ۱۷ درجه بالای صفر رسید.

نظر شما