شناسهٔ خبر: 46259235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرز تجاری مهران در تعطیلات نوروزی فعال است

ایلام - ایرنا - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مرزی تجاری و بین المللی مهران در تعطیلات نوروزی برای صادرات کالا به عراق باز و فعال خواهد بود.

صاحب‌خبر -

روح الله غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای فعال نگه داشتن مرز بین المللی با طرف عراقی انجام شده است، اظهار داشت: بازرگانان و تجار محلی و عراقی می‌توانند با هماهنگی های قبلی نسبت به مبادلات مرزی اقدام کنند.

وی افزود: صادرات کالا به عراق از مرز بین المللی مهران با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی و عملیات گندزدایی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا انجام می شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره به صادرات کالا از مرز مهران در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۴۶۴ میلیون دلار کالا از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گفته غلامی، این میزان کالا با بیش از ۹۰۷ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: مهمترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

غلامی با بیان اینکه هم‌اکنون تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است، تاکید کرد: کالاها ابتدا در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند و صادرات بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

مرز مهران همچنان به روی مسافران بسته است

فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: پایانه مسافری مرز بین المللی مهران همچنان به روی زائران و مسافران بسته است.

اسد قاسمی با بیان اینکه روند تعطیلی پایانه مسافری مهران در ایام نوروز نیز به جهت پیشگیری از ویروس کرونا استمرار دارد بیان کرد: این تصمیم با تدابیر دو طرف ایرانی و عراقی و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است و هرگونه تردد مسافر در مرز مهران به صورت انفرادی، کاروانی و سایر موارد ممنوع است. 

فرماندار شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه هیچ‌گونه امکانی برای پذیرایی و اسکان زائران و مسافران در این شهر پیش‌بینی نشده است یادآور شد: مسافران احتمالی که بدون توجه به هشدارها به شهر مهران مراجعه کنند بلافاصله بازگشت داده می‌شوند.

وی گفت: عوامل انتظامی، مرزبانی و پلیس راه برای اجرای این تصمیم مهم و موثر در پیشگیری از ویروس کرونا پای کار بوده و اجازه ورود مسافر را به شهر مهران نخواهند داد.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

نظر شما