شناسهٔ خبر: 46262103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اسد قاسمی خبر داد:

پایانه مسافری مرز مهران همچنان به روی زائران و مسافران بسته است

موج نیوز

فرماندار شهرستان مهران با اشاره به اینکه پایانه مسافری مرز بین المللی مهران همچنان به روی زائران و مسافران بسته است،گفت: روند تعطیلی پایانه مسافری مهران در ایام نوروز نیز به جهت پیشگیری از ویروس کرونا استمرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، اسد قاسمی افزود: این تصمیم با تدابیر دو طرف ایرانی و عراقی و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است و هرگونه تردد مسافر در مرز مهران به صورت انفرادی، کاروانی و سایر موارد ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه امکانی برای پذیرایی و اسکان زائران و مسافران در این شهر پیش‌بینی نشده است ،اظهار داشت: مسافران احتمالی که بدون توجه به هشدارها به شهر مهران مراجعه کنند، بلافاصله بازگشت داده می‌شوند.

فرماندار مهران با بیان اینکه عوامل انتظامی، مرزبانی و پلیس راه برای اجرای این تصمیم مهم و موثر در پیشگیری از ویروس کرونا پای کار بوده و اجازه ورود مسافر را به شهر مهران نخواهند داد، تصریح کرد: شهر مرزی مهران با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروزه به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

همچنین مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه مرزی تجاری و بین المللی مهران در تعطیلات نوروزی برای صادرات کالا به عراق باز و فعال خواهد بود،گفت: بازرگانان و تجار محلی و عراقی می‌توانند با هماهنگی های قبلی نسبت به مبادلات مرزی اقدام کنند.

روح الله غلامی با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای فعال نگه داشتن مرز بین المللی با طرف عراقی انجام شده است، افزود: صادرات کالا به عراق از مرز بین المللی مهران با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی و عملیات گندزدایی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا انجام می شود.

وی به صادرات کالا از مرز مهران در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: ازابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۴۶۴ میلیون دلار کالا از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده و این میزان کالا با بیش از ۹۰۷ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام خاطرنشان کرد:مهمترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

غلامی با بیان اینکه هم‌اکنون تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است، خاطرنشان کرد: کالاها ابتدا در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند و صادرات بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

نظر شما