شناسهٔ خبر: 49611862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

فرماندار مهران در گفتگو با خبرگزاری موج:

مرز مهران بسته است/ دستگیری 170 زائر غیر مجاز در نقاط مرزی مهران

موج نیوز محمدکریم ویسی

فرماندار شهرستان مرزی مهران از عودت 345 زائر به شهرهای مبدا خبر داد و گفت: 170 نفر زائر غیر مجاز که قصد خروج خارج از عرف از مرز مهران را داشتند توسط نیروهای امنیتی و مرزبانی دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، مجید کاکی با بیان اینکه مرز مهران به روی زائران اربعین امسال بسته است، اظهار داشت: از 17 شهریور ماه سال جاری تاکنون در مبادی ورودی و ایستگاه های بازرسی داخل شهر مهران تعداد 345 زائر اربعین توسط نیروهای انتظامی مهران به شهرهای مبدا عودت داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 65 خودرو حامل زائران اربعین توسط پلیس راهور این شهرستان به شهرهای مبدا عودت داده شده است، گفت: بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، شیوع بیماری کرونا و طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین و طبق توافق ایران و عراق، امسال تردد زئران از طریق مرز هوائی امکان پذیر است.

فرماندار مهران با اشاره به اینکه تردد زئران از طریق مرز مهران به هیچ وجهی امسال امکان پذیر نیست، تصریح کرد: مرز مهران توسط نیروهای امنیتی بصورت 24 ساعته رصد می شود و امکان خروج زائر وجود ندارد، انتظار می رود که هموطنان عزیز به مرز مهران مراجعه نکنند.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه  مسئولان استان نمی توانند تصمیم و توافقی که ستاد اربعین آن را ابلاغ کرده، نادیده بگیرند، خاطرنشان کرد: دولت عراق از پذیرش زوار در مرزهای زمینی کشور جلوگیری می کند و از طرفی نیروهای مرزبانی استان هم اجازه ورود به عراق از طریق مرز مهران را نخواهند داد.

کاکی با اشاره به اینکه مرز مهران برای بازگشت زائران اربعین تعیین شده است، اظهار داشت: تامین امکانات ، جیره خشک ، آب معدنی ، وسیله نقلیه و غیره برای بازگشت زائران تدارک دیده شده است و از این لحاظ هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

نظر شما