شناسهٔ خبر: 46241305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 17 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی/تلفن پلیس 940 هزار بار زنگ خورد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از افزایش 17 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه امنیت خط قرمز پلیس است اظهار کرد: حوزه پیشگیری یکی از معضلات و چالش‌های برای مردم بحث سرقت است که از ابتدای سال تاکنون مرکزی در وقوع سرقت‌ها به نسبت استان‌های کشور رتبه  شانزدهم را دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش وقوع سرقت را داشتیم افزود: با تلاش و کوششی که مأموران و کارمندان نیروی انتظامی استان در این مدت داشتند ۳۱ درصد افزایش کشفیات سرقت را رقم زدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان سرقت احشام بود که در این مدت با اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی مأموران کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

مفخمی شهرستانی با اشاره به شهادت مأمور نیروی انتظامی مرتضی براتی در خمین بیان داشت: سارقینی که مرتکب این جنایت شدند سارقین کشوری بودند و با ویژگی خاص در شیوه و شگردی که داشتند در چندین استان جنایات مختلفی داشتند اما با عنایت خداوند و تلاش مأموران در پلیس آگاهی استان با یک کار شبانه‌روزی موفق شدند بعد از حدود چهل روز در ۴ نقطه کشور با هماهنگی با استان‌های دیگر آنها را دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: با دستگیری این سارقینی که در استان‌های دیگر دست به سرقت می‌زدند و آمار سرقت را بالا برده بودند امنیت نسبی در این حوزه برقرار شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته و بیشترین فراوانی مواد مخدر تریاک بوده که در همین راستا تلاش کردیم استان را برای قاچاقچیان ناامن کنیم.

مفخمی شهرستانی اظهار کرد: در خصوص آدم‌ربائی کاهش ۲۵ درصدی، در خصوص ایجاد شرارت کاهش ۶۰ درصدی و جرائم مربوط به جعل افزایش کشف ۵۱ درصدی و افزایش ۶۶ درصدی کشف کلاهبرداری نیز از دیگر دستاوردهای ۱۱ ماهه گذشته بوده است.

وی افزود: بیش از ۱ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۸۸ درصدی از نظر ریالی را در پی داشت؛ همچنین پرونده‌های تشکیل شده در این راستا با افزایش ۴۶ درصدی همراه بوده که توقیف خودروهای حامل بار قاچاق کالا با افزایش ۲۱ درصدی و دستگیری متهمان با افزایش ۶۶ درصدی نیز روبرو بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۵۳ میلیارد ریال با دو پرونده در حوزه پول‌شویی، ۱۱ پرونده رباخواری به ارزش ۴۶ میلیارد ریال، ۶ پرونده اختلاس، ۱۵ پرونده زمین‌خواری و همچنین ۳۶ پرونده احتکار کالا نیز تشکیل شده است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی جامع صورت گرفته و پیشگیرانه پلیس استان در خرید و فروش مواد محترقه غیرمجاز، کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰  درصد افزایش یافته است.

مصالحه ۸۱ درصدی پرونده ها در دوایر مشاوره و مددکاری پلیس استان مرکزی 

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به مصالحه ۸۱ درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری پلیس استان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری در حدود ۱۰هزار و ۳۵۶ مورد انواع خدمات مشاوره ای از سوی کارشناسان مشاوره پلیس به شهروندان ارائه شده است.  

مخفمی شهرستانی  توجه به دغدغه های مردمی درحوزه ماموریت های ناجا را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در تحقق یک پلیس پویا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل و نیازمندی‌های اجتماعی ، نیروی انتظامی در رویکرد جامعه محور خود توجهی ویژه با انجام برآوردهای اجتماعی و بازخوردگیری از شهروندان دارد و راهبردهای ماموریتی خود را بر این اساس برنامه ریزی می کند. 
 
تلفن ۱۱۰ استان، ۹۴۰ هزار بار زنگ خورد   

وی در ادامه گفت: ‌در سال جاری ۹۴۰ هزار و ۷۱ تماس با افزایش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل با سامانه تلفنی ۱۱۰ تماس گرفته شده است که ۳۲۱ هزار و ۸۲۸ تماس منجر به عملیات شده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: متوسط تماس‌های عملیاتی روزانه پلیس استان در حدود ۹۰۴ تماس است که توسعه و بهبود خدمات‌رسانی پلیس نسبت به گذشته در این شاخصه به عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد. 

مفخمی شهرستانی بیان کرد: در آستانه فرارسیدن آخرین سه‌شنبه سال هستیم که با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شد از ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است و از سویی در انجام مأموریت‌های پلیس با برهم زنندگان نظم و آرامش عمومی نیز برخوردی قاطع صورت می‌پذیرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: سپری کردن چهارشنبه آخر سال برای شهروندان در محیطی امن و به دور از هرگونه خلل در آرامش  تأکید می‌شود و هر کس که بخواهد نظم و امنیت اجتماعی را برهم زند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد و دستگیرشدگان در چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه پلیس در آخرین چهارشنبه سال ایجابی و مردم محور است و انتظار داریم مردم نیز به حقوق شهروندی خود پایبند باشند.

فوت ۳۹۸ در تصادفات برون‌شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در حوزه تصادفات درون‌شهری تعداد متوفیان ۸۲ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته و تصادفات برون‌شهری متوفیان ۳۹۸ نفر که با کاهش ۱۲ درصدی به همراه بوده که در مجموع تعداد متوفیان در حوزه تصادفات درون و برون‌شهری کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

حسینی اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا بیش ۴۵ هزار مورد اعمال قانون انجام شده که بیشتر آنها اعمال قانونی ۲۰۰ هزارتومانی بوده و در زمان ممنوعیت سفر به استان بیش از ۱۵ هزار خودرو بازگرداننده شده‌اند.

وی برنامه‌ریزی در افزایش ارتقاء‌ ایمنی ترافیکی را ضرورتی مهم خواند و گفت: در حوزه برخورد پلیس با رانندگان متخلف، تعداد ۲۰ هزار و ۶۱۰ دستگاه خودرو و ۸ هزار و ۷۶۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ انتقال شده است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی به بخشی دیگر از خدمات پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۶۶ هزار و ۶۷۳ بازدید خودرویی، ۶۲هزار و ۴۰۵ تعویض پلاک خودرو و ۳ هزار و ۸۹۴ مورد تعویض پلاک موتورسیکلت و۳ هزار و ۵۵ مورد صدور پلاک جدید موتورسیکلت، ۶۴ هزار و ۴۰۵ مورد نقل و انتقال وسایل نقلیه، ۳۰ هزار و ۲۳۳ مورد صدور گواهینامه انجام پذیرفته است. 

وی اضافه کرد:‌در بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی در ارتقاء فرهنگ ترافیک نیز تعداد ۱۳۵ هزار و ۱۴۹ نفر فرهنگ یار پلیس آموزش دیدند و برای ۴ هزار و ۶۸۲ نفر از رانندگان ناوگان عمومی نیز برنامه‌های آموزشی اجرا شده است. 

رئیس پلیس فتا استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در خصوص جرائم سایبری شاهد کاهش ۱۱ درصدی و کاهش کشف ۸ درصدی بودیم که متأسفانه ۴۰ درصد از جرائم سایبری مربوط به کلاه‌برداری، ۲۷ درصد برداشت‌های غیرمجاز و ۱۷ درصد هتک حیثیت بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما