شناسهٔ خبر: 46247302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوادث رانندگی در استان مرکزی ۱۱ درصد کاهش یافت

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی درون و برون شهری این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

سردار « حسن مفخمی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اراک افزود: حوادث رانندگی منجر به فوت در حوزه درون شهری در این مدت با کاهش ۶ درصدی همراه بوده و از ابتدای امسال تاکنون، ۸۲ نفر در شهرهای استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: ۳۹۸ نفر نیز در جاده‌های استان بر اثر حوادث رانندگی برون شهری جان خود را از دست داده‌اند که کشته شدگان این حوادث نیز نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش ۱۲ درصدی همراه است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون ۴۸۰ نفر در حوادث رانندگی درون و برون شهری این استان کشته شده‌اند که این تعداد در مشابه پارسال، ۵۴۱ نفر بوده است.
سردار مفخمی شهرستانی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفت تا این استان معبری برای قاچاقچیان مواد مخدر نشود و کشف مواد مخدر در این استان با افزایش ۱۷ درصدی همراه است و بیشترین کشفیات از نوع تریاک است.
وی اظهار داشت: کاهش ۲۵ درصدی آدم ربایی، کاهش ۶۰ درصدی شرارت، افزایش کشف ۵۱ درصدی جرایم جعلی و کشف ۶۶ درصدی کلاهبرداری در استان مرکزی از دیگر توفیقات است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف شده و تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا با افزایش ۴۶ درصدی همراه است.
سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: توقیف خودروهای مرتبط با قاچاق کالا ۲۱ درصد و متهمان دستگیر شده در این راستا، ۶۶ درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ پرونده پولشویی به ارزش ۵۳ میلیارد ریال، ۱۱ پرونده ربا خواری به ارزش ۴۶ میلیارد ریال، ۶ پرونده اختلاس، ۱۵ پرونده زمین خواری و ۳۶ پرونده احتکار در استان مرکزی تشکیل شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: جرایم سایبری و رایانه‌ای این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش ۱۱ درصدی همراه بوده و بحث کشف وقوع این جرایم با افزایش سه درصدی همراه است.
سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: ۴۰ درصد جرایم وقوع یافته در فضای سایبری این استان مربوط به کلاهبرداری، ۲۷ درصد برداشت غیرمجاز، ۱۷ درصد هتک حیثیت و بقیه سایر جرایم بوده است.
وی گفت: استان مرکزی در زمینه وقوع سرقت‌ها رتبه ۱۶ کشور را دارد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: وقوع سرقت در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ درصد و کشف سرقت‌ها ۳۱ درصد افزایش داشته است.
سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: سرقت‌های مسلح در استان مرکزی با کاهش ۳۶ درصدی همراه است.
وی عنوان کرد: ۴۵ هزار اعمال قانون با خودروهای متخلف در راستای اجرای طرح‌های ممنوعیت کرونایی در استان مرکزی صورت گرفته که بیشترین جرایم مربوط به اعمال قانون ۲ میلیون ریالی و بحث منع تردد شبانه بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی  یادآور شد: ۱۵ هزار دستگاه خودرو نیز در زمان اجرای طرح ممنوعیت ورود به شهرهای قرمز از استان مرکزی برگردانده شده است.

سردار مفخمی شهرستانی در خصوص آیین سه شنبه آخر سال نیز گفت: نگاه پلیس به این آیین ایجابی است و پلیس خود را در کنار مردم می بیند اما انتظار است شهروندان به حقوق شهروندی پایبند باشند.

وی تاکید کرد: تدابیر لازم برای افراد هنجار شکن در این شب به کار گرفته شده و افراد دستگیر شده تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: بر اساس ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا هرگونه تجمع ممنوع است و پلیس با هرگونه تجمع در این شب، بستن خیابان‌ها از سوی افزود و سایر رفتارهای ناصحیح برخورد جدی دارد.
سردار مفخمی شهرستانی با تبریک فرا رسیدن سال جدید گفت: پلیس تدابیر لازم را برای برقراری امنیت در نوروز و خدمت رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف به کار گرفته و انتظار است مردم نیز مراقبت‌های لازم را چه به لحاظ ایمنی منازل وخودروها و حفظ سلامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کار گیرند.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما