شناسهٔ خبر: 46229874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار تهران:‌ فرمانداران زمینه‌ساز انتخابات قانونمند شوند

تهران- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اهمیت نگاه بی‌طرفانه و قانون‌مداری تاکید کرد: همه فرمانداری‌ها باید وضعیت انتخاباتی داشته باشند و همه امکانات باید در اختیار فرآیند برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از استانداری تهران شکرالله حسن بیگی با اشاره به اینکه مهلت نام نویسی ششمین دوره انتخابات شورای شهر فردا/ سه‌شنبه به پایان می رسد گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۲۷ داوطلب برای ۵۰۳ کرسی شوراهای شهر استان تهران (اصلی و علی البدل) ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۴ درصد بانوان و ۸۶ درصد آقایان را تشکیل می دهند.

وی افزود: طبق زمان بندی، تشکیل هیات های اجرایی از سوی فرمانداران پایان یافت و کار رسیدگی به صلاحیت های داوطلبان ثبت نامی در انتخابات شوراها آغاز شده است.

حسن بیگی اظهار داشت: در برخی شهرستان ها تعداد ثبت نام ها کمتر  و در شهرستان هایی همچون؛ تهران، اسلامشهر، شهریار و ری به دلیل کثرت داوطلبان رسیدگی به صلاحیت ها در زمان بیشتری انجام می شود و بر این اساس فرمانداران بدون هماهنگی با حوزه سیاسی استانداری اجازه خروج از شهرستان خود را ندارند.

وی در مورد آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر استان عنوان کرد: از روز ۲۰ اسفندماه همزمان با آغاز زمان ثبت نام از داوطلبان؛ در روز نخست ۲۵۲ داوطلب، روز دوم ۲۸۵ داوطلب، روز سوم ۲۴۵ داوطلب، روز چهارم ۴۹۵ داوطلب، و تا روز پنجم ۷۴۹ داوطلب برای انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کرده اند و مجموع داوطلبان ثبت نام شده انتخابات شوراها نیز تاکنون ۲۲۲۷ نفر است که برای ۵۰۳ کرسی شوراهای شهر استان تهران (اصلی و علی البدل) ثبت نام کرده اند. که از این تعداد ۱۴ درصد بانوان و ۸۶ درصد آقایان را تشکیل می دهند.

حسن بیگی سپس گفت: از مجموع تعداد افراد داوطلب انتخابات شوراها ۵۲ درصد با حضور در فرمانداری، ۱۹ درصد با استفاده از اپلیکیشن موبایلی و ۱۹ درصد با کامپیوتر خانگی و ۱۰ درصد با حضور در دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه ثبت نام ۷۶۰ داوطلب شوراهای شهر در حال بررسی است تاکید کرد: تا ساعت ۱۸ روز ۲۶ اسفندماه، وضعیت بررسی ثبت نام همه افراد داوطلب انتخابات شوراها باید از سوی فرمانداری ها نهایی و تعیین تکلیف شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص انتخابات شوراهای روستا تصریح کرد: ۴۸۰ روستا در استان تهران در حال حاضر دارای شورا هستند و ۵۱ روستا نیز فاقد شورا، برخی روستاها خالی از سکنه و یا الحاق به شهر هستند و طبق تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده است تا سایر روستاها، دارای شورا شوند.

چهاردهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران به ریاست شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران و با حضور روسای کمیته های ستاد انتخابات استان و اعضای ستاد در محل استانداری برگزار شد.

نظر شما