شناسهٔ خبر: 46194024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

برفروبی ۱.۵ میلیون مترمکعبی محورهای گیلان/ بازگشایی راه ۳۳ روستا

طاهره رفعتی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از برفروبی ۷۲۱ کیلومتری طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و یادآور شد: کل حجم برفروبی ها یک میلیون و ۵۹۸ هزار مترمکعب بوده و ۵۷۲ تن مخلوط شن و نمک برای یخ زدایی از محورها پاشیده شده است.

صاحب‌خبر -

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز بارش برف در گیلان از بعد از ظهر پنجشنبه تا ظهر شنبه، اظهار کرد: با وجود درگیر بودن کلیه محورهای مواصلاتی، تمامی راه های شریانی و فرعی باز بوده و تردد جریان دارد.

وی با اشاره به بارش ۵۰ تا ۶۰ سانتی برف در محورهای اسالم - خلخال، پونل - خلخال و توتکابن - حشمت آباد - قوشه لات، افزود: در محورهای سیاهکل - دیلمان، رودسر - لات محله، بلوردکان - خصیب دشت و شفت - امامزاده ابراهیم ۴۰ تا ۵۰ سانت و در محورهای شوک - ملکوت، فومن - ماسوله، ماسال - گیلوان و زیاز - شوک نیز ۲۰ تا ۳۰ سانت برف بارید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: بارش برف در محورهای مواصلاتی شهرستان رشت ۱۵ تا ۲۵ سانت، شهرستان لاهیجان ۱۰ تا ۱۲ سانت و شهرستان های رودبار و سیاهکل ۱۵ تا ۲۰ سانت گزارش شده است.

مرادی، با بیان اینکه در مجموع ۴۴ راه روستایی در ارتفاعات استان مسدود شده بود، خاطرنشان کرد: راهداران تاکنون ۳۳ راه را بازگشایی کردند و تلاش برای بازگشایی ۱۱ راه دیگر ادامه دارد.

وی از برفروبی ۷۲۱ کیلومتری طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و یادآور شد: کل حجم برفروبی ها یک میلیون و ۵۹۸ هزار مترمکعب بوده و ۵۷۲ تن مخلوط شن و نمک برای یخ زدایی از محورها پاشیده شده است.

مدیرکل راهداری گیلان، با بیان اینکه ۲۵۳ راهدار با استفاده از ۱۵۶ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین درگیر برفروبی محورها هستند، گفت: به همراه داشتن تجهیزات زمستانه در خودروها به ویژه زنجیر چرخ الزامی است و رانندگان قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مدیریت راه ها تماس داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما