شناسهٔ خبر: 46190052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راهداری اردبیل:

راه بیش از ۵۶۰ روستای استان اردبیل بازگشایی شد

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: با تلاش شبانه روزی بیش از ۲۰۰ راهدار و اکیپ راهداری در جاده های مواصلاتی استان اردبیل راه بیش از ۵۶۰ روستا بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

کلیم الله وثوقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه راه ۱۰۰ روستا در شهرستان‌های گرمی، خلخال، کوثر، اردبیل، مشگین شهر و نیر همچنان مسدود است اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و همت راهداران بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن تمامی راه‌های مواصلاتی استان اردبیل را بازگشایی کنیم.

وی در ادامه از بازگشایی کامل جاده‌های مواصلاتی ۵۶۰ روستا در استان اردبیل خبر داد و افزود: با فعالیت شبانه روزی ۸۰ اکیپ راهداری در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آن میرها با زنجیر چرخ و رعایت نکات ایمنی در جریان عادی می‌باشد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل به میزان بارش برف در محورهای مختلف مواصلاتی استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های نیر و نمین با ۳۰ سانت و شهرستان‌های اردبیل و خلخال با ۲۰ سانت بیشترین بارش برف را داشته اند که این مقدار بارش در روند برف روبی و بازگشایی مسیرها زمان بیشتری را ایجاد کرد.

وثوقی در ادامه به تشریح روند برف روبی در هریک از محورهای مواصلاتی استان اردبیل پرداخت و افزود: جهت انجام عملیات برف روبی تا کنون بیش از ۲۸ هزار تن مخلوط شن و نمک استفاده شده و در این عملیات ۲۰۱ نفر راهدار با به کارگیری ۱۱۷ دستگاه و ماشین آلات پیشرفته راهداری ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل را برف روبی کردند.

عضو شورای اداری استان اردبیل به انجام تمامی تعهدات طرح زمستانی محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: در طرح زمستانی امسال ۴۲۰ نفر نیروی راهداری در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان با ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین مستقر شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: ضروری است تا شهروندان، قبل از هر گونه سفر و تردد در جاده‌های اصلی استان حتماً با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

نظر شما