شناسهٔ خبر: 46177726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راه ۲۶۲ روستای استان اردبیـل بازگشایی شد

گروه استان‌ها- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـل گفت: با تلاش راهداران راه ۲۶۲ روستای استان برف‌روبی و بازگشائی شد و در حال حاضر راه ۲۳۰ روستا در شهرستان‌های گرمی، خلخال، کوثر، اردبیل، مشکین‌شهر و نیر مسدود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی صبح امروز در بازدید از محورهای مواصلاتی اردبیل اظهار داشت: با تلاش راهداران راه 262 روستای استان برف‌روبی و بازگشائی شد و در حال حاضر راه 230 روستا در شهرستان‌های گرمی، خلخال، کوثر، اردبیل، مشکین شهر و نیر مسدود است و اکیپ‌های راهداری با همه توان در حال بازگشایی این راه‌ها هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل فعالیت 80 اکیپ‌ راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان اردبیـل را خاطرنشان کرد و افزود: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان اردبیـل باز است و تردد در آنها جریان دارد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل بیان اینکه شهرستان‌های نیر و نمین با 30 سانت و اردبیل و خلخال با 20 سانت بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند افزود: 6 هزار و 800 کیلومتر باند برف‌روبی انجام و 201 نفر راهدار با 117 دستگاه ماشین‌آلات در این برف مشغول خدمات‌رسانی به مردم بودند.

وثوقی تصریح کرد: در طرح زمستانی امسال 420 نفر نیروی راهداری در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان با 230 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل ذخیره‌سازی 28 هزار تن مخلوط شن و نمک جهت انجام عملیات برف‌روبی را خاطرنشان کرد و از مردم و مسافران خواست قبل از سفر حتما با سامانه 141 مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وثوقی ادامه داد: برف و کولاک تمامی محورهای مواصلاتی استان را از عصر دیروز فرار گرفته و تردد با احتیاط و به سختی در حال انجام است و از نخستین لحظه بارش 80 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان آماده‌باش است و در تلاش هستند عملیات برفروبی و نمک‌پاشی را انجام دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دنبال بارش برف و کولاک برخی از راه‌های روستایی مسدود شده و درصدد هستیم هر چه سریع‌تر محورهای اصلی را بازگشایی کنیم تا ترددکنندگان بتوانند به سفر خود ادامه دهند و مشکلی در این باره پیش نیاید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود از سفرهای غیرضروری به شدت اجتناب شود و مسیر جایگزین محور مسدودی انتخاب شود،‌ چرا که در حال حاضر کولاک نسبتاً شدید اکثرمحورهای مواصلاتی استان را در برگرفته است.

وثوقی تصریح کرد: داشتن زنجیرچرخ به دلیل لغزندگی محورهای مواصلاتی استان اولویت اساسی است و نیاز است رانندگان شخصی به این امر اهمیت ویژه‌ای دهند.

492 نفر در برف و کولاک اردبیل امدادرسانی شدند

عزت‌اله ضربی صبح امروز در بازدید از محورهای مواصلاتی اردبیل اظهار داشت: تعداد 20 نفر از در راه ماندگان توسط جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری اسکان داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی نیروهای جمعیت هلال احمر در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، افزود: در 24 ساعته گذشته نجاتگران در ‌محورهای نیر- صائین، سرعین - اردبیل، خلخال - اسالم، کوثر - سرچم، مشگین شهر- اردبیل، مشگین شهر - پارس آباد، نمین - آستارا و اردبیل -  خلخال (بودالالو) به یاری هموطنان گرفتار در برف و کولاک شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: 12 تیم عملیاتی متشکل از 42 نفر نجاتگر و پرسنل در 8 عملیات امدادی و با به‌کارگیری 16 دستگاه خودروی امدادی به این افراد امدادرسانی کرده‌اند. ‌

ضربی با بیان اینکه تعداد 41 بسته غذایی 24 ساعته نیز در بین حادثه دیدگان توزیع شده است، ادامه داد: هموطنان از ترددهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت تردد حتما وسایل و تجهیزات زمستانی با خود همراه داشته باشند.

انتهای پیام/142/ح

نظر شما