شناسهٔ خبر: 46176914 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

معاون سازمان راهداری:

کولاک شدید برف۱۶ محور را بست / واژگونی اتوبوس فوتبالیست ها / پیش بینی هوا

معاون سازمان راهداری و رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز از بسته شدن ۱۶ محور مواصلاتی به دلیل کولاک شدید برف و واژگونی اتوبوس فوتبالیست ها خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا اکبری با بیان اینکه از ظهر دیروز بارش برف شدید آغاز شد به تسنیم اعلام کرد: سامانه بارشی  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، زنجان، به‌سمت البرز، تهران و تعدادی دیگری از استان را درگیر کرد.

بارش شدید برف، وزش شدید باد با سرعت حدود 100 کیلومتر بر ساعت، برودت هوا تا دمای 15 درجه سانتی‌گراد کمتر از صفر، وقوع بهمن و ریزش کوه پدیده‌هایی بودند که همزمان با هم اتفاق افتادند. همزمانی این پدیده‌ها باعث شد بیشترین مسئله در محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه ناشی از کولاک شدید، ریزش کوه و وقوع بهمن رخ دهد.

تعدادی از محورها از دیروز تا زمان حاضر مسدود است که شامل محور هراز، چالوس ، فیروزکوه، شاهرود ـ آزادشهر، آزادراه زنجان ـ تبریز، آزادراه تبریز ـ زنجان،  چشمه‌علی ـ کیاسر، سمنان ـ فیروزکوه، سمنان ـ دامغان، آزادراه غدیر، گرمه ـ میامی، سبزوار ـ شاهرود، جندق ـ معلمان، چمن‌بید ـ گرمه، درگز ـ قوچان و محور بویین‌زهرا ـ ساوه است.

در زمان حاضر کولاک شدید برف را در محورهای فوق وجود دارد. تعدادی از سرپرستان گروه های راهداری مستقر در گردنه ها اعلام کردند طی 20 سال اخیر چنین پدیده های جوی را مشاهده نکرده اند. علی‌رغم وجود ماشین آلات راهداری در سطح جاده و گردنه ها اما قادر به حرکت نبودند چون هیچ دیدی وجود نداشت. تعدادی از هموطنان در جاده‌ها متوقف شدند که خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب و همکاری پلیس اکثر محورها مسدود و اجازه تردد به خودروها داده نشد.

محورها سریع از خودرو تخلیه شد تنها محور فیروزکوه و جاده چالوس تعدادی خودرو برای ساعاتی متوقف شدند. تا ساعت 8 دیشب خودروها در جاده چالوس تخلیه شد اما در محدوده گدوک محور فیروزکوه همچنان صف یک کیلومتر خودرو متوقف هستند. علی رغم اینکه گروه هایی از تهران و مازندران در این محدوده حضور دارند اما شدت کولاک اجازه کار را نمی دهد. امید می رود با فروکش شرایط کولاک، محورهای مسدود بازگشایی شود. توصیه می شود امروز با توجه به شرایط نامناسب اکثر جاده ها، مردم از انجام سفر خودداری کنند.

واژگونی اتوبوس فوتبالیست ها در محور کرج چالوس

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز هم اعلام کرد: ساعت ۲ بامداد امروز ، برخورد بهمن با یک دستگاه اتوبوس حامل تیم فوتبال شهرداری نوشهر  از تهران سبب واژگونی آن در محور کرج چالوس شد و متاسفانه منجر به مصدومیت ۱۹ نفر و فوت یک نفر شد.

پیش بینی هوای امروز با کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما

همچنین امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی به ایرنا اعلام کرد: امروز بارش باران، برف و کولاک از غرب به ارتفاعات مناطقی از شرق و شمال شرق، استان‌های ساحلی خزر، شرق اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان متمرکز و سامانه بارشی اواخر وقت امروز خارج خواهد شد.

بارش‌ها در غرب پایان یافت و امروز در خراسان رضوی، خراسان شمالی، نیمه شرقی اصفهان و ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت. بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر این مناطق به شکل کولاک برف و در سایر مناطق بصورت باران و در مناطق مستعد به شکل تگرگ خواهد بود و سامانه بارشی عصر امروز خارج می‌شود.

یخبندان، مه، کاهش دید و کولاک برای این مناطق پیش بینی می‌شود و دمای هوا در مناطق غرب و شرق امروز به کمتر ازصفر خواهد رسید. برای نیمه شرقی و در مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و مرکز احتمال وقوع گرد و خاک نیز وجود دارد. کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا برای نیمه شمالی تا پایان امروز و کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما برای شرق تا روز یکشنبه ادامه دارد و روند افزایش دما در این مناطق از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

بر این اساس از یکشنبه تا سه‌شنبه جوی آرام در اغلب مناطق حاکم است و از دوشنبه دما در  مناطق فوق مجدد گرم می‌شود. آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی گاهی بارش پراکنده و به‌تدریج با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا مجدد کاهش خواهد یافت و بیشینه و کمینه دما هشت درجه و صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما