شناسهٔ خبر: 46139746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگران ضرر تولیدکنندگان مرغ هستیم/ افزایش تولید جوجه یک روزه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ازدحام جمعیت خرید مرغ دولتی باید از روش‌های نوین و مجازی استفاده کنیم، گفت: با توجه به افزایش تولید جوجه یک روزه در کشور، نگرانیم پس از ایام نوروز با کاهش تقاضا و ضرر تولید کنندگان مواجه شویم.

صاحب‌خبر -

مجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با یادآوری این موضوع که تولید مرغ در البرز، قادر به تأمین ۲۰ درصد مرغ مورد نیاز استان است، اظهار کرد: در البرز  روزانه حدود ۵۰ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب از سایر استان‌ها تأمین می شود. ۲۰ تا ۲۵ تن میزان تولید داخلی است و نیز ۳۰ تن گوشت مرغ منجمد وارد استان می‌شود.  

وی  افزود: با توجه به ضریب خود اتکایی پایین استان البرز در تولید مرغ، از دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور افزایش میزان مرغ  منجمد استان از ۳۰۰ تن به ۸۰۰ تن را  درخواست کردیم که در صورت تحقق نگرانی برای تامین گوشت مرغ در البرز نداریم.

معاون جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه میزان سرانه مصرف مرغ در کشور را  ۲۴ کیلوگرم، گفت: با توجه به وارد شدن روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت مرغ گرم به البرز، در تأمین مرغ مورد نیاز استان مشکلی نداریم  و اکنون بین ۸۰ تا ۹۰ درصد مرغ مورد نیاز استان در حال تامین است.

وی با تاکید بر لزوم متعادل سازی در عرضه و تقاضا در بازار مرغ، اظهار کرد: تغییر ۲ تا ۳ درصدی  عرضه و تقاضا، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت محصول را تغییر می‌دهد. اکنون با افزایش میزان قابل توجه جوجه یک روزه در کشور، نگرانیم  پس از ایام نوروز با کاهش تقاضا، کاهش قیمت مرغ در بازار و ضرر تولیدکنندگان مواجه شویم.

تقی زاده کاهش قیمت فعلی مرغ در البرز را تأیید نکرد و یادآور شد: در حال حاضر در تمامی استان‌های همجوار به جز تهران و البرز، قیمت مرغ تا  ۲۳ هزار و پانصد تومان متعادل سازی شده و مرغ به قیمت مصوب تنها در البرز و تهران توزیع می‌شود. هم اکنون برای کاهش ازدحام مرغ دولتی باید شیوه‌های نوین توزیع و ظرفیت بازارهای مجازی استفاده کرد.

انتهای پیام/ج

نظر شما