شناسهٔ خبر: 46134264 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛

صعود پورتو و دورتموند به یک چهارم نهایی

تیم‌های پورتو و دورتموند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 در نخستین دیدار‌های دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها، یوونتوس درخانه برابر پورتو به میدان رفت و با وجود کسب پیروزی ۳-۲ در این بازی، به علت باخت ۲-۱ در مسابقه رفت، وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشته باشد.
در این بازی، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم پورتو در دقیقه ۱۸ برای تیمش پنالتی گرفت که منجر به گل اول میهمان شد، اما طارمی در دقیقه ۵۴ پس از دریافت کارت زرد، به علت ضربه زدن به توپ پس از سوت داور، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد.
در این بازی، سرجیو اولیویرا، دوبار در دقایق ۱۹ و ۱۱۵ برای پورتو گلزنی کرد و گل‌های یوونتوس را فدریکو کیه‌زا، در دقایق ۴۹ و ۶۳ و آدریو رابیو در دقیقه ۱۱۷ به ثمر رساندند که این نتیجه، کمکی به یوونتوس نکرد و در نهایت پورتو پس از تساوی ۴ - ۴ در مجموع، به دلیل قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، در جمع ۸ تیم برتر قرار گرفت.
<div id="video-display-embed-code_364075" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/812351/364075?width=400&height=300"></script></div>
سرجیو کونسسائو، سرمربی پورتو درباره این بازی گفت: پس از اخراج طارمی، هرگز خودباوری خود را از دست ندادیم و این ذات واقعی پورتوست، البته ما رنج کشیدیم، اما برای یوونتوس هم دردسر ساز شدیم، ما یک تیم واقعی بودیم و از این بابت به بازیکنانم تبریک می‌گویم.

آندره آ پیرلو - سرمربی یوونتوس پس از حذف از لیگ قهرمان گفت؛ بازی را خوب شروع کردیم و اگر آلوارو موراتا از فرصت دقایق ابتدایی استفاده و گلزنی می‌کرد، روند بازی عوض می‌شد، اما ضربه پنالتی، برنامه‌های ما را به هم ریخت و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

استیو مک منمن، ستاره سابق فوتبال انگلیس و کارشناس شبکه بی تی اسپورت، در واکنش به تصمیمِ داورِ این مسابقه، با ابراز تعجب اظهار داشت؛ نمی‌دانم داورِ بازی چه چیزی دید که به مهدی طارمی کارت قرمز نشان داد؟! همچنین لوئیس میگوئل، مجری شبکه سی بی اسِ آمریکا هم گفت: لحظه‌ای که مهدی طارمی به توپ ضربه زد، بازیکنان یوونتوس برای دادنِ کارت زرد دوم، با فریاد به سمت داور رفتند. این رفتار و تلاش دسته جمعی یوونتوسی‌ها برای اینکه یک بازیکن را از زمین بیرون بفرستند، مایوس کننده بود.

در دیگر بازی دیشب، دورتموند در دیداری خانگی به مصاف سویا رفت و در پایان برابر میهمان اسپانیایی خود به تساوی ۲ - ۲ رضایت داد. ارلینگ هالند، ستاره نروژیِ دورتموند که در پیروزی ۳ - ۲ تیمش در بازی رفت دو گل زده بود، در بازی برگشت هم این کار را تکرار کرد. برای سویا هم یوسف النَصیری، دو بار گلزنی کرد. به این ترتیب دورتموند با وجود توقف در خانه، به لطف پیروزی در بازی رفت، در مجموع دو بازی رفت و برگشت به برتری ۵ - ۴ رسید و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرد.
<div id="video-display-embed-code_364076" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/812351/364076?width=400&height=300"></script></div>
خولن لوپتگی، سرمربی سویا درباره این بازی گفت: دورتموند بهترین ضدحملات را در جهان می‌زند، اعتقادمان بر این بود که می‌توانیم صعود کنیم، اما واقعا حیف شد. تیم حریف عملا از زمین خود خارج نمی‌شد، اما کیفیت فردی بازیکنانش، کمک زیادی به آن‌ها کرد.

ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند که از صعود تیمش خوشحال بود، گفت: در جمع ۸ تیم برتر اروپا قرار گرفتیم و این سبب خوشحالی بی حد و حصر ما شده است. هالند، فوق العاده و بی نظیر ظاهر شد، اینکه او با پیراهن تیم ما به این رکورد‌ها رسیده، واقعا شگفت انگیز است.

در ادامه این رقابت‌ها، امشب دو بازی برگزار می‌شود که بر اساس برنامه؛ لیورپول در ورزشگاه پوشکاشِ بوداپست مجارستان میزبان لایپزیش است. لیورپول در بازی رفت، با دو گل به پیروزی رسیده است و در بازی امشب کار سختی پیش رو ندارد.

دردیگر بازی این مرحله؛ پاری سن ژرمن از بارسلونا پذیرایی می‌کند. بارسا در بازی رفت ۴-۱ درخانه مغلوبِ حریف شده و امشب برای صعود نیاز به یک بازگشت رویایی دارد.

نظر شما