شناسهٔ خبر: 67962221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امیدوار به روز‌های آینده

روزنامه جوان

در روئینگ بانوان، فاطمه مجلل نتوانست به جمع ۱۲ نفر برتر المپیک راه یابد. سامیار عبدلی در بین ۷۹ شناگر عنوانی بهتر از چهل و هشتمی کسب نکرد و محمد بیرانوند، جوان‌ترین تیرانداز بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس نیز به مقام بیست و چهارم دست یافت

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: ورزش ایـران چهارمین روز از بازی‌های المپیک پاریس را نیز بدون مدال به پایان رساند. در روزی که سه نماینده کشورمان در رشته‌های تیراندازی، شنا و قایقرانی پا به میدان رقابت گذاشتند، هیچ کدام از آن‌ها موفق به صعود به مراحل نهایی و رسیدن به پای سکو نشدند. 
در روئینگ بانوان، فاطمه مجلل نتوانست به جمع ۱۲ نفر برتر المپیک راه یابد. سامیار عبدلی در بین ۷۹ شناگر عنوانی بهتر از چهل و هشتمی کسب نکرد و محمد بیرانوند، جوان‌ترین تیرانداز بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس نیز به مقام بیست و چهارم دست یافت. المپیکی‌های ایران امروز در رشته‌های تنیس روی‌میز، قایقرانی، شمشیربازی و تیراندازی باکمان به مصاف حریفان خود می‌روند. نوشاد عالمیان در یک‌شانزدهم نهایی تنیس‌روی میز با هاریموتو از ژاپن می‌جنگد، فاطمه مجلل در روئینگ تک‌نفره در فینال C پارو می‌زند، علی پاکدامن، فرزاد باهر و محمد رهبری در مسابقات تیمی اسلحه سابر مسابقه می‌دهند و مبینا فلاح دیدار حذفی را با کمانداری از ویتنام برگزار می‌کند. 

 واکنش به انتقادات
فاطمه مجلل اگرچه از صعود به فینال روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان بازماند، اما امروز باید شانس خود را در نیمه‌نهایی C و D (تعیین رتبه ۱۳ تا ۲۴) امتحان کند. ملی‌پوش ۲۱ ساله دیروز با ثبت زمان ۸ دقیقه و ۳۷ صدم‌ثانیه نتوانست در جمع ۱۲ قایقران برتر مسابقات قرار بگیرد و امروز باید با ۱۲ قایقران دیگر رقابت کند تا جایگاه نهایی‌اش مشخص شود. مجلل پس از مسابقه دیروزش از سختی تمرینات، جنگ نابرابر و انتقادات بسیار زیاد گلایه کرد: «در تمرینات حریف تمرینی نداشتم و تنها تمرین می‌کردم. مسابقات در سنگین‌وزن برگزار می‌شود، درحالی‌که من سنگین‌وزن نیستم. مگر این چهار سال زندگی ورزشی من مثل دختر امریکایی بود که انتظار داشتید پا به پای آن بروم؟ مگر تمرینات و امکانات من مثل دختر استرالیایی بود؟ مگر تغذیه و ریکاوری و دغدغه‌های من مثل دختر بلغاری بود؟ مگر قایق پاروی من مثل دختر برزیلی بود که از من انتظار داشتید مثل اروپایی‌ها و امریکایی‌ها باشم؟!»

 دفاع همه‌جانبه!
رئیس فدراسیون قایقرانی باز هم از عملکرد قایقرانان اعزامی به بازی‌های المپیک پاریس دفاع کرد! علیرضا سهرابیان پس از آنکه مدعی شد ناکامی مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دونفره بانوان به دلیل در رفتن پاروی قایقرانان چینی بوده، عملکرد مجلل را نیز قابل قبول خواند: «فاطمه مجلل کار بسیار سختی را مقابل رقبای بسیار قدرتمند خود داشت. اگر به رزومه و سوابق رقبای مجلل نگاهی کنید در مسابقات المپیک دوره قبل و قهرمانی جهان، حائز مدال و عنوان بودند. هر کسی در این مسابقات شرکت می‌کند، از بهترین‌هاست، به همین خاطر ورزشکاران کار سختی دارند و امیدوارم بچه‌ها بتوانند بجنگند. آن اندازه که تلاش کردیم و در حد امکاناتی که در اختیار ورزشکاران گذاشتیم، می‌توانیم انتظار موفقیت از آن‌ها را داشته باشیم. می‌توانم بگویم از آن چیزی که در اختیار بچه‌ها قرار دادیم، فراتر ظاهر شدند. امیدوارم در مسابقات آتی دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا بچه‌ها بتوانند مثل رقبایی که در حال حاضر به راحتی اول تا سوم می‌شوند به فینال A راه پیدا کنند. ما نیز همان امکانات را در اختیارشان قرار بدهیم و انتظار موفقیت بیشتر داشته باشیم. آن‌ها نماینده کشوری هستند که چشم‌انتظار موفقیت‌شان هستند. آن‌ها که نقد می‌کنند نقدشان درست و باارزش است. منتقدان انتظار دارند که بهترین‌ها را از کاروان ببینند. منتقدان این موضوع را هم مدنظر داشته باشند؛ امکاناتی که ما در اختیار بچه‌ها می‌گذاریم و موفقیتی که از آن‌ها انتظار داریم، نزدیک به هم باشد.»

 حذف جوان‌ترین تیرانداز
محمد بیرانوند در اولین حضور المپیکی‌اش در جایگاه بیست‌و‌چهارم قرار گرفت. تیرانداز ۱۶‌ساله ایران در ادامه رقابت‌های مقدماتی تراپ (اهداف پروازی) و در پایان پنج راند با ۱۱۷‌امتیاز عنوان بیست‌و‌چهارم بازی‌های پاریس را به دست آورد. بیرانوند جوان‌ترین ورزشکار تاریخ ایران در بازی‌های المپیک هم بود. 
نریمان نیکخو، سرمربی تیم تراپ بعد از حذف بیرانوند گفت: «المپیک سنگین است، فراموش نکنیم درخصوص یک نوجوان ۱۶ ساله حرف می‌زنیم.»

 عملکرد خوب
تنها شناگر کشورمان در بین ۷۹ حریف قدرتمند رتبه ۴۸ بازی‌های المپیک را به دست آورد. سامیار عبدلی در ماده ۱۰۰ متر آزاد، رکورد ۵۰ ثانیه و ۶۳ صدم‌ثانیه را ثبت کرد تا مقام چهل و هشتم از آن او شود. عبدلی که نهمین شناگر تاریخ ورزش ایران در این رویداد مهم بود و در پاریس به آب زد با ابراز رضایت از عملکردش گفت: «در گروه خودم چهارم شدم و فکر می‌کنم عملکرد بدی نداشتم. میدان المپیک بسیار بزرگ است و تمام تلاش خود را کردم تا فشار این مسابقات بر من غلبه نکند. رکورد تمام ورزشکاران در المپیک بالاتر از رکورد خودشان بود و دلیل این اتفاق متفاوت بودن شرایط استخر‌هاست.»

 رضایت سرمربی تفنگ
مریم طالبی معتقد است شاگردانش در المپیک بعدی می‌توانند نتایج درخشانی کسب کنند. سرمربی تیم‌ملی تفنگ با اشاره به حضور شرمیه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی در المپیک، ضمن ابراز رضایت از نتایج آن‌ها تأکید داشت: «رکورد ایران در ادوار مسابقات المپیک در این ماده را حدود ۶ نمره ارتقا دادیم که نتیجه‌ای چشمگیر است. امیدوارم بچه‌ها روزبه‌روز موفق‌تر باشند. شرمینه چهل‌امیرانی خیلی به فینال نزدیک بود و رکورد‌های خوبی که قبل از این مسابقه ثبت کرده بود، باعث افزایش انتظارات از چهل‌امیرانی شد. او در المپیک هم رکورد فوق‌العاده‌ای ثبت کرد، اما اتفاقات عجیب زیادی در المپیک رخ می‌دهد. مدال‌آور همین رشته در المپیک توکیو نتوانست در میان ۱۰‌نفر اول قرار بگیرد.»

نظر شما