شناسهٔ خبر: 46128036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابوطالب(ع) بزرگترین حامی پیامبر بود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در برابر کینه های بی پایان کفار و قبیله گرایی جزیره العرب یک حامی قدرتمند نیاز بود که حضرت ابوطالب (ع) در این زمینه به خوبی نقش ایفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در همایش ابوطالب حامی پیامبر اعظم که در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد اظهار کرد: دلایل گوناگونی موجب موفقیت پیامبر (ص) در انجام رسالت خطیری که برعهده داشت شد که امدادهای غیبی، آیات قرآن کریم و اخلاق نیکو و پسندیده پیامبر گرامی اسلام از عواملی است که سبب گرایش توده های مردم و به ایشان شد.

وی با بیان اینکه در کنار عوامل ذکر شده نیابد از تاثیر شگرف حمایت ابوطالب (ع) در مقابل کینه توزی دشمنان غافل شد، گفت: در برابر کینه های بی پایان کفار و قبیله گرایی جزیره العرب یک حامی قدرتمند نیاز بود که حضرت ابوطالب در این زمینه به خوبی نقش ایفا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش حمایتی ابوطالب (ع) در زمان های پیش و پس از بعثت از پیامبر بیان کرد: حمایت از پیامبر گرامی اسلام به معنای حمایت از توسعه اسلام است که این دو مسئله غیرقابل تفکیک است.

وی با بیان اینکه حضرت ابوطالب عمر گرانبها و مال خود را در راستای حمایت از پیامبر (ص) هزینه کرد، گفت: عملکرد این شخصیت والامقام نشان از ایمان محکم ایشان به اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پس از عبدالمطلب سرپرستی پیامبر با حضرت ابوطالب(ع) بود، بیان کرد: فاطمه بنت اسد(س) درنقش مادر و حضرت ابوطالب (ع) در نقش پدر به حمایت از رسول خدا پرداختند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب بیش از 40 سال در برابر تهدیدها از پیامبر دفاع کرد، گفت: با توجه به تهدیدهایی که نسبت به حضرت محمد (ص) وجود داشت عموی والا مقام ایشان کسب و تجارت را رها کرد و با دست خالی به دفاع از پیامبر ادامه داد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید براینکه حمایت ابوطالب (ع) از پیامبر (ص) تا زمان حیات ایشان ادامه داشت، بیان کرد: پس از رحلت حضرت ابوطالب (ع) سختی های بسیاری از جانب قریش به پیامبر تحمیل شد.

وی با تاکید براینکه نام و یاد حضرت ابوطالب (ع) در تاریخ بسیار مظلوم باقی مانده است، گفت: به شایستگی نقش موثر ابوطالب در توسعه اسلام و حمایت از پیامبر اکرم (ص) تبیین نشده است و این مسئله مهمی است که حوزه های علمیه باید به آن ورود کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: یکی از پیام های ابوطالب (ع) به جامعه امروزی کفالت و حمایت از یتیمان است که این حمایت ها را باید به شیوه خانوادگی، فرهنگی و سیاسی در برابر جبهه استکبار و دفاع از حریم اهل بیت(ع) عملیاتی کرد.

انتهای پیام /78005

نظر شما