شناسهٔ خبر: 46121502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دود اسلام قلعه در چشم ماهیرود

در پی آتش سوزی گمرک اسلام قلعه، مراجعه کامیون‌ها به گمرک ماهیرود خراسان جنوبی افزایش یافت و مشکلاتی را برای این پایانه مرزی به وجود آورد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶
کد خبر ۷۶۹۱۷۰۳
دانلود PDF

در پی آتش سوزی گمرک اسلام قلعه، مراجعه کامیون‌ها به گمرک ماهیرود خراسان جنوبی افزایش یافت و مشکلاتی را برای این پایانه مرزی به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در هفته‌های گذشته، آتش سوزی‌هایی در مرز ماهیرود خراسان جنوبی رخ داد که تا حدودی به امکانات این پایانه خسارت وارد شد.

پیش از این حوادث، حادثه آتش سوزی مرز اسلام قلعه در خراسان رضوی باعث شد تا حجم زیادی از کامیون‌های حاضر در دوغارون، برای تحویل بار و تردد به ماهیرود خراسان جنوبی بیایند.

این حجم از مراجعه باعث شد تا مشکلاتی در بازارچه مرزی ماهیرود ایجاد شود و باعث نارضایتی برخی از رانندگان و تجار حاضر در مرز شود.

این مسائل باعث شد، باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیر ماجرا شود.

آتش سوزی اسلام قلعه، دامن امکانات ماهیرود را گرفت

کیانی مدیر گمرک مرزی ماهیرود خراسان جنوبی گفت: با وجود اینکه در گمرک مرز ماهیرود به طور عادی مشکل خاصی وجود ندارد، آتش سوزی مرز اسلام قلعه باعث افزایش سطح تردد و خدمات رسانی شد.

او افزود: امکانات مرز ماهیرود تنها پاسخگوی رانندگان و افرادی است که به طور معمول در این محل تردد دارند، اما با توجه به مراجعه کامیون‌هایی که از مرز اسلام قلعه به ماهیرود می‌آیند، مشکلاتی در حوزه رفاهی به وجود می‌آید.

کیانی تصریح کرد: روزانه بیش از ۳ هزار نفر در بازارچه و گمرک ماهیرود تردد می‌کنند که مطمئناً با توجه به سرازیر شدن حجم زیادی از کامیون‌ها از اسلام قلعه، امکانات بیشتری نیاز است.

بیشتر بخوانید

مدیر گمرک مرزی ماهیرود با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ خط گمرک در ماهیرود موجود است، بیان کرد: در حال حاضر امکانات گمرکی و رفاهی در حال تقویت هستند تا بتوان مشکلات را رفع کرد.

او افزود: آتش سوزی که در ۵ اسفندماه در ماهیرود خراسان جنوبی رخ داد، با حضور نیرو‌های آتش نشانی در ساعات اولیه مهار شد، اما باید نیرو و امکانات امدادی بیشتری در این محل به کار گرفته شود.

کیانی با اشاره به تلاش‌هایی که در خصوص افزایش امکانات تخلیه بار انجام می‌شود، اظهار کرد: بیشتر کامیون‌هایی که از اسلام قلعه به ماهیرود مراجعه می‌کنند، نفتکش‌ها و تانکر‌های سوخت هستند که نیاز به امکانات تخلیه بار دارند.

انتهای پیام/ ر ف

نظر شما