شناسهٔ خبر: 46061199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کلنگ زنی مسکن ایثارگران البرز در آستانه روز شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: تفاهم نامه ساخت 3 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران در حال پیگیری است که بخشی از آن در پایان سال 99 در آستانه روز شهدا کلنگ زنی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، ظهر امروز در نشست شورای این مجموعه که در آستانه 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال 99 در سالن جلسات برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، بر لزوم برنامه ریزی‌های اقدامات روز شهدا همراه با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی بر گرفته از ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت، جوانمردی و تمامی عناصر اخلاقی است.

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان البرز روحیه جهادی و تفکر انقلابی را دو مولفه بسیار مهم برای خدمت به ایثارگران و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اگر خدمتگزاران نظام امروز با آرمش و امنیت تمام در حال خدمت به مردم هستند مرهون خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: امروز پاسداری از خون شهدا و حفظ ارزشهای نظام و انقلاب و در راس آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک اصل در بنیاد است که کارکنان بنیاد باید علاوه بر کارهای اداری مجاهدانه، با روحیه انقلابی مانند یک سرباز مخلص باید برای تحقق آن تلاش کنند. 

ساماندهی مشمولین دریافت مسکن در سال 1400

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در بخش دیگر با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی مشمولین دریافت مسکن در سال 1400، یادآور شد: مجموعه معاونت تعاون و امور اجتماعی با یک برنامه ریزی دقیق مشمولین دریافت مسکن در سال 1400 را اولویت بندی و آموزش‌های لازم را نیز به کارشناسان مربوطه ارائه کنند تا در سال آینده در بحث مسکن مشکلات ایثارگران را به حداقل برسانیم.

به گفته این مقام مسؤول تفاهم نامه ساخت 3 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران در حال پیگیری است که بخشی از آن در سال جاری، در آستانه روز شهدا و قسمت دیگر نیز در آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی با تاکید بر تعیین راهبردهای مناسب جهت ارائه خدمات به ایثارگرانی که به تازگی پرونده آنان به استان انتقال پیدا کرده است، افزود: استان البرز یکی از استان‌های مهاجر پذیر است که علاوه بر 15 هزار پرونده بومی نزدیک به 15 هزار پرونده میهمان نیز دارد که از این تعداد در سال 99 به استان انتقال پیدا کرده است.

ایجاد پیشخوان های میز خدمت بیمه دی در ادارت تابعه بنیاد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با تاکید بر ایجاد پیشخوان های میز خدمت بیمه دی برای ارائه خدمت به ایثارگران گفت: ایجاد پیشخوان های میز خدمت بیمه دی یکی از بهترین و مناسبترین راهکارها برای تسهیل خدمات به ایثارگران است. ایثارگران عزیز با وجود این میز خدمت می‌توانند با مراجعه به بنیادها تابعه مشکلات خود را مطرح و برطرف کنند.

وی همچنین به استمرار بحث پایش سلامت ایثارگران در سال 1400 اشاره کرد و تصریح کرد: رضایتمندی ایثارگران از بحث پایش سلامت بسیار مهم و تاثیرگزار است، مجموعه معاونت بهداشت درمان با انجام یک نظرسنجی نقاط و ضعف پایش سلامت در سال 99 را بررسی و با تشکیل یک جلسه با پزشکان پایش سلامت برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح در سال 1400 را اجرایی کنند. 

انتهای پیام/ج

نظر شما