شناسهٔ خبر: 46058383 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دفتر مقام معظم رهبری:

واکسن ایرانی کرونا در کشور با وجود تحریم‌ها ساخته شد

تهران- ایرنا- رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: واکسن ایرانی کرونا در زمان تحریم ها که همه درها به سوی کشور بسته شده ساخته شده و کارهای آن در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی روز شنبه در آیین بهره برداری از ۱۰۰ مدرسه سبز و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت، افزود: بنابه اعلام رییس ستاد اجرایی فرمان امام، واکسنی که در دست تکمیل و در حال انجام است با همه آن چیزهایی که کشورهای دیگر که در این رابطه فعالیت دارند، قابل مقایسه نیست. 

وی تاکید کرد: واکسنی که آمریکایی ها به نام فایزر ساختند، تاکنون چند نفر را کشته، یا در برخی ها پاسخ نداده است.

وی ادامه داد: برخی کشورها هم از قبول این واکسن خودداری کرده یا به عبارتی آن را قبول نکردند.

حجت الاسلام گلپایگانی تصریح کرد: در مقابل واکسن ایرانی کرونا در زمان تحریم که همه درب ها به سوی کشور بسته شده ساخته شده و کارهای آن در حال انجام است.

وی یادآور شد: امروز شاهد پیشرفت های خوب محققان کشور از جمله ستاد اجرایی فرمان امام در این زمینه هستیم. شنیدن گزارش رییس ستاد اجرایی فرمان امام برای من خیلی جالب بود و ان شاالله به حضرت آقا عرض خواهم کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: فعالیت های عظیمی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال انجام است که این کارها تقریبا با چراغ خاموش انجام می شود.

محمدی گلپایگانی به کارآمدی نظام در سال های پس از انقلاب و خدمات این ستاد به عنوان نمونه‌ای از این موفقیت‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند آرزوی من این است که بتوانیم روزی در مناطق محروم کشور هزار مدرسه بسازیم ، امروز دراین جلسه شاهد امضای  امضای تفاهم نامه ساخت سه هزار مدرسه هستیم ، از ساخت ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی، از ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در عرض یکسال، این رقم‌ها و خدمات، افتخار بزرگی برای کشور و نظام هستند و خدا را از این بابت شاکریم.
وی ادامه داد:در حوزه پزشکی هم شاهد پیشرفت های بسیار خوبی هستیم، در اوایل انقلاب برای عمل جراحی به کشورهای دیگر از جمله انگلیس می رفتند که در حال حاضر ایران در این حوزه به کشور مرجع تبدیل شده و بیمارانی از خارج کشور حتی اروپایی برای معالجه به ایران می آیند.
وی یه کارهای انجام شده در حوزه آموزش اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه آموزش هم به دستاوردهای خوبی دست یافتیم.

نظر شما