وی ادامه داد: پزشکان، داروخانهها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی میتوانند از طریق کدهای دستوری USSD، پیامک و سامانههای اینترنتی که طی ماههای گذشته به آنها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آنها را براساس ضوابط ارائه دهند. سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینههای تحت پوشش در کوتاهترین زمان ممکن و قبل از سررسید مهلت قانونی به حساب مراکز طرف قرارداد واریز میشود.
سلیمانپور بیان کرد: با توقف صدور دفترچههای کاغذی تأمین اجتماعی مراجعات غیرضروری مردم به شعب و کارگزاریها و ازدحام در این مراکز کاهش مییابد و در کنار آن با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی فراهم میشود.
وی با اشاره به اینکه در زمان مراجعه شخص به پزشک از چند طریق میتوان نسبت به استعلام استحاق درمان بیمه شده اقدام نمود عنوان کرد: ابتدا میتوان با مراجعه به سایت medical.tamin.ir، و ورود کدملی از وضعیت پوشش بیمه درمان مطلع و یا با شمارهگیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی) و یا باشمارهگیری #۱*۱۴۲۰*۴* ازطریق استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، ورود کدملی وضعیت پوشش بیمه درمان را مشاهده کرد.
سلیمانپور ادامه داد: از دیگر روش ها مذکور میتوان از طریق شمارهگیری #۱۶۶۶*، انتخاب گزینه ۱ (استحقاقسنجی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان در مواردی که بیمه شده بر اساس نتایج دریافتی از روشهای فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است استفاده نمود، در صورت اعتراض میتواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند، تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری میتوانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمه شدگان ملاحظه کنند.
وی افزود: پزشکان غیرطرف قرارداد همانند پزشکان طرف قرارداد میتوانند با اتصال به سامانههای الکترونیک سازمان یا سامانههای مورد استفاده خود، نسبت به نسخهنویسی الکترونیک اقدام نمایند. در صورت عدم امکان استفاده از سامانههای الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخهنویسی و...)، پزشک میتواند دستور پزشکی را در سرنسخه مخصوص مطب موسسه در یک برگ تجویز و تحویل بیمار کند.
سلیمانپور اضافه کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر طرح به زودی کلاسهای آموزشی و توجیهی جهت کلیه پزشکان و مراکز درمانی شهرستان از طرف مدیریت درمان شهرستان برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، چنانچه امکان استفاده از سامانههای الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخهنویسی و...) میسر نباشد، پزشک پس از احراز هویت بیمار با استفاده از کارت ملی، شناسنامه، دفترچه درمانی و استعلام برخورداری وی از استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان)، نسبت به معاینه و تجویز در سرنسخه مخصوص مطب، مرکز درمانی (ترجیحا در قطع A۵) اقدام میکند.
سلیمانپور در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه پزشکان و مراکز درمانی و تشخیصی انتظار همکاری و تعامل بیشتر با سازمان تامین اجتماعی جهت اجرای هرچه بهتر طرح و کسب رضایت حداکثری مخاطبان و ذی نفعان تامین اجتماعی را داریم.
انتهای پیام/
نظر شما