شناسهٔ خبر: 46019953 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید خبر داد:

تجليل از 17 هزار زن قهرمان خانواده شهدا در روز شهدا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس بنیاد شهید گفت: همزمان با روز شهید، از 17 هزار زن قهرمان از خانواده معظم شهدا، همسران شهدا، جانبازان و آزادگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری تجلیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سعید اوحدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: این مراسم با عنوان لشکر فرشتگان تاریخ، روز 19 اسفند همزمان با چهل و یکمین سالگرد تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز شهید نیز نامگذاری شده است، انجام خواهد شد.
معاون رئیس جمهور همچنین از برگزاری مراسم غبار روبی مزار شهدای سراسر کشور به همین مناسبت خبر داد و افزود: با همکاری دستگاه‌های مختلف و با حضور باشکوه تشکل‌های ایثارگری مراسم میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در مزار شهدای سراسر کشور، 15 برنامه فرهنگی دیگر نیز در این ایام برگزار خواهد شد.
وی افزود: رونمایی از پنج جلد کتاب مرتبط با شهیدان و فرهنگ شهادت، اهدای خون، پویش شهید مهربان که در قالب این برنامه افراد نیکوکار به نیت هر شهید یک فرزند یتیم را تحت پوشش قرار خواهند داد؛ از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت روز شهید است.
معاون رئیس جمهور افزود: در خصوص معرفی و تجلیل از فعالان جامعه ایثارگری 300 طرح استارتاپ از جامعه ایثارگری به دبیرخانه همایش ارسال شد که تاکنون کار داوری اولیه طرح‌ها انجام شده و 85 طرح به مرحله دوم راه یافته اند که در داوری نهایی 12 طرح انتخاب و تجلیل
خواهد شد.
وی افزود: گروه‌های جهادی در عرصه مقابله با بیماری کرونا با همکاری جهاد دانشگاهی که متحمل زحمت شده اند، نیز با اهدای جوایز و 300 تندیس مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم ایثار در بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از کادر بهداشت و درمان نیز روز جمعه برگزار و از 22 اثر و مستند در حوزه علمی در این جشنواره رونمایی می‌شود.

نظر شما