شناسهٔ خبر: 4601138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشتار نظامیان افغان، اشرف غنی را به «بدخشان» کشاند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور افغانستان پس از کشته شدن ۲۸ نظامی این کشور توسط جنگجویان خارجی، برای بررسی وضعیت امنیتی به ولایت بدخشان سفر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم در کابل، «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت بدخشان به این منطقه سفر کرد.

در این سفر وزیر امور خارجه افغانستان نیز وی را همراهی می‌کند همچنین روز گذشته «نورالحق علومی» وزیر کشور افغانستان نیز به بدخشان سفر کرده بود.

گفته می‌شود که صدها جنگجوی خارجی در دره «خوستک» فرمانداری جرم در ولایت بدخشان حضور دارند.

سفر اشرف غنی در پی حمله جنگجویان خارجی به نظامیان افغان به ولایت بدخشان صورت گرفته است.

جنگجویان خارجی هفته گذشته 28 نظامی افغان را سربریدند.

لحظاتی قبل نیز نشست امنیتی اشرف غنی با مسئولین و مقامات امنیتی ولایت بدخشان پشت درهای بسته در خصوص وضعیت امنیتی این ولایت برگزار شد.

قرار است وی در جمع مردم ولایت بدخشان نیز سخنرانی کند.

خاطرنشان می‌شود که 31 مسافر در اسفندماه سال گذشته در ولایت زابل افغانستان گروگان گرفته شدند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

بارها مردم و نهادهای جامعه مدنی افغانستان با برپایی تظاهرات مختلف خواستار رسیدگی حکومت وحدت ملی این کشور به سرنوشت 31 مسافر ربوده شدند.

صبح امروز نیز برخی از معترضان در کابل با تجمع در مقابل پارلمان افغانستان از نمایندگان این مجلس خواستند به وزاری پیشنهادی حکومت وحدت ملی تا مشخص شدن 31 مسافر ربوده شده در ولایت زابل رای اعتماد ندهند.

انتهای پیام/.

نظر شما