شناسهٔ خبر: 46008604 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست شفافیت برای تزریق واکسن کرونا/ گلایه کادر درمان از شروع واکسیناسیون اولویت‌های بعدی

کادر درمان از شروع واکسیناسیون اولویت‌های بعدی قبل از اتمام واکسیناسیون پزشکان و پرستاران گلایه کردند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵
کد خبر ۷۶۸۴۵۶۰
دانلود PDF

کادر درمان از شروع واکسیناسیون اولویت‌های بعدی قبل از اتمام واکسیناسیون پزشکان و پرستاران گلایه کردند.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا واکسیناسیون کادر درمان که در خط مقدم این بیماری هستند، شروع شده است. اما این واکسیناسیون دغدغه شهروندان نیز قرار گرفته که بعد از کادر درمان چه کسانی قرار است در اولویت واکسن کرونا باشند.
البته طبق اولویت بندی ستاد ملی کرونا بعد از کادر درمان سالمندان در اولویت واکسن قرار می‌گیرند. این در حالی است که برخی شهروندان به خصوص کادر درمان از مسئولان گلایه‌مند هستند و سوالی را مطرح کردند از اینکه وقتی هنوز واکسیناسیون کادر درمان در کل کشور به پایان نرسیده چگونه سراغ سالمندان رفته‌اند و واکسیناسیون سالمندان کهریزک را شروع کردند؟ و یا اینکه چرا به کادر اداری بیمارستان‌ها واکسن زده می‌شود در حالی که پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه هنوز واکسیناسیون نشده اند.
بر همین اساس تعدادی از پرستاران و شهروندان پیام‌هایی را برای ما ارسال کرده و دغدغه خود را نسبت به این موضوع مطرح کردند.


متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام وادب من پرستار کارشناسی ارشد بیمارستان فارابی اصفهان هستم که ۲۲ سال سابقه خدمت در این شغل را دارم و از اولین روز‌های شروع بیماری کووید در بخش بستری بیماران کرونایی مشغول به خدمت رسانی شدم خواستم در برنامتون به اطلاع وزیر بهداشت محترم برسونید که اگرچه ایشون اولویت تزریق واکسن را پرستاران وکادر پزشکی در بخش‌های کرونا وآی سی یو دستور دادند، اما در بیمارستان ما در نوبت اول ۳۰ دوز ونوبت دوم ۸۰ دوز واکسن تحویل گرفته شده، اما ناعادلانه وبدون در نظر گرفتن میزان مواجه با بیماران اول از کادر اداری و مدیران شروع به تزریق شد وبه من وتعدادی از همکاران بخش کرونا گفتند شما گروه هدف نیستید اگر نظارتی نباشد معلوم نیست که این واکسن‌ها به چه کسانی تزریق میشه من به دلیل بیماری زمینه‌ای وسن ۴۸ سال که دارم پیگیر این قضیه شدم رئیس ومدیر بیمارستان که حاضر به پاسخگویی نشدند مسئول کنترل عفونت بیمارستان گفت لیست افراد توسط مدیران به من دیکته شده ومن دخالتی در انتخاب افراد نداشتم به عنوان شکایت به مرکز بهداشت استان ومعاونت ودر مان اصفهان مراجعه کردم ودر نهایت آقای دکتر کنجی در معاونت درمان اصفهان گفتند برو حراست شکایت کن از شما خواهش می‌کنم در برنامتون پیگیر باشید که واکسنی که حق پرسنل بخش کرونا هست به عنوان ارث پدرشون به هر کس که دلشون خواست تزریق نکنند ویا تا چند وقت دیگه از بازار آزاد و.. سر. در نیاره والا آدم نمی‌دونه این ظلم وبی عدالتی رو به کی بگه آیااین رفتار انگیزه کار در بخش کرونا را در پرسنل کم نمی‌کند با نهایت تشکر از شما

مگر قرار نبود اول همه کادر درمان را واکسنیاسیون کنند بعد سراغ سالمندان بروند پس چرا وقتی هنوز همه کادر درمان واکسینه نشدند سراغ سالمندان خانه کهریزک رفتن لطفا پیگیری کنید که مسئولان شفاف سازی کنند الویت‌ها را بعد از کادر درمان و سالمندان چه کسانی اولویت واکسن کرونا را دارند؟

از همه طرف اعلام می‌کنند جمعیت ایران چندسال دیگه پیرمی شود خوب پس چرا مادران باردار و شیرده را جزو اولویت تزریق واکسن کرونا قرار ندادند و چرا یارانه‌ای برای نوزادان متولدسال ۹۹ پرداخت نشده این همه هزینه بایدگرداخت بشه برای بارداری ونگهداری وبزرگ کردن فرزندبعدهیچ حمایتی ازطرف دولت صورت نمی‌گیره بعدهمش میگن فرزندبیاریدباکدوم بوجه باکدوم ارزونی پوشک بسته‌ای ۱۲۰ هزارتومان خرج زایمان وبیمارستان سربه فلک می‌کشه تواین اوضاع کرونا واقعا ما تحت فشارهستیم.

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

نظر شما