شناسهٔ خبر: 45969091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نشست شورای حکام؛ گزارش ادعایی آژانس درباره ایران

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرزی اتمی که ایران از موضوعات اصلی آن است، آغاز شد. تغییر نام در شناسنامه شرایط قانونی خاص خود را دارد که متقاضیان با توجه به این شرایط می‌توانند برای تغییر اسم خود در شناسنامه اقدام کنند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه، ۱۱ اسفند، به صورت مجازی آغاز شده و دقایقی پیش «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه آغازین آن را قرائت کرد.

راستی آزمایی و نظارت در ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و کاربرد پادمان‌های امنیتی در ایران و کره شمالی از جمله موضوعات این نشست به شمار می‌روند.

به گزارش الجزیره، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این نشست گفت «ایران باید درباره پیدا شدن ذرات اورانیوم در ۲ سایت اعلام نشده خود توضیح دهد.»

گروسی مدعی شد «نگرانی‌هایی مبنی بر ارائه اطلاعات نادرست از سوی ایران درباره غنی سازی اورانیوم وجود دارد.»

این بیانیه در بخش دیگری مدعی است «به اطلاع تهران رسانده ایم که توقف و یا محدودیت دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته ای، تاثیر منفی در عملکرد آژانس می گذارد.»

آژانس در بخش دیگری می افزاید «ایران ملزم به اجرای بند ویژه در توافق تکمیلی مربوط به پروتکل الحاقی است.»

در این بیانیه همچنین ادعا شده که «ایران تاکنون به درخواست هایی که آژانس درباره ماهیت فعالیت های اعلام نشده داشته، پاسخی نداده است.»

به ادعای مدیر کل آژانس، «وجود اورانیوم در یک مرکز اعلام نشده از سوی تهران دلیلی بر وجود فعالیت غیر علنی توسط این کشور است.»

این بیانیه همچنین مدعی است «ایران به درخواست ما مبنی بر ارائه اطلاعات درباره احتمال وجود آثار اورانیوم در ۳ سایت اعلام نشده، پاسخی نداده است.»

انتهای پیام/

نظر شما