شناسهٔ خبر: 45922838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اشتغالزایی با نهضت تعاونی تقویت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم خلق تشکل‌های تعاونی تاکید کرد و گفت: تعاونی یک کار عادی نیست یک نهضت است و می‌تواند منجر به تقویت اشتغالزایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد شریعتمداری صبح امروز در جلسه شورا هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: لازم است تشکل‌های تعاونی خلق شوند که تحقق این مهم نیاز به حمایت از تعاونی‌ها دارد.

وی تعاونی را یکی از محورهای اصلی و مهم اقتصاد دنیا برشمرد و تصریح کرد: زمینه‌های توسعه فعالیت برای تعاونی‌ها گسترده است، با توجه به ظرفیت‌های استان گلستان در زمینه کشاورزی، دریا و ... باید این مهم مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ تعاون در جامعه و افزایش مشارکت‌پذیری بین مردم گفت: جستجوی نفع فردی در نفع جمعی باید از زمان کودکی در افراد ایجاد شود.

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اتفاقات خوبی بیفتد.

وی با اشاره به اینکه فکر و اندیشه تعاون باید از زمان انتخاب رشته در دانشگاه شروع شود، گفت: باید زبان مشترک تعاون وجود داشته باشد تا تشکل‌های تعاونی موفق خلق شوند.

در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز گفت: ۴۷ درصد جمیت استان گلستان، روستایی است جمیت فعال استان ۶۰۴ هزار نفر و جمعیت شاغل در گلستان ۵۱۸ هزار نفر است.

سعید مازندرانی با بیان اینکه نرخ مشارکت در فصل پاییز ۳۸.۹ درصد اعلام شده است، افزود: نرخ بیکاری در استان گلستان ۹.۸ درصد است.

* ۶۷ هزار بیکار مطلق در استان گلستان داریم که ثبت سامانه شده است

وی شمار بیکاران استان گلستان را ۶۷ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: ۶۷ هزار بیکار مطلق در استان گلستان داریم که ثبت سامانه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به وجود اشتغال ناقص به عنوان یکی از معضلات جدی استان گفت: به دلیل شرایط اقلیمی و فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و خدمات وجود اشتغال ناقص در این استان زیاد است.

مازندرانی بیان کرد: کشاورزان در استان گلستان 6 ماه از سال فعالیت می‌کنند و مجبور هستند مابقی فصول مشغول به کار دیگری شوند، اقدامات خوبی در استان انجام گرفت و توانستیم فعالیت‌هایی در زمینه اشتغال و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی داشته باشیم.

 انتهای پیام/۸۳۰۰۱/س

نظر شما