شناسهٔ خبر: 45837744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار گناباد خبر داد:

به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا با افزایش تست‌های مثبت ویروس در گناباد

فرماندار گناباد از افزایش تست‌های مثبت کرونا و به صدا درآمدن زنگ خطر پیک چهارم کرونا در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد قربانی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این شهرستان گفت: با وجود کاهش آمار بستری مبتلایان بیماری کووید ۱۹ ولی موارد تست‌های مثبت کرونا در این شهرستان افزایش یافته و مردم باید از هرگونه عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بپرهیزند.

وی ادامه داد: تغییر وضعیت گناباد از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا موجب افزایش و یا بازگشت محدودیت‌ها می شود.

فرماندار گناباد گفت: برگزاری هرگونه مجالس عروسی در منازل و آیین ترحیم در مساجد همچنان ممنوع است و مسئولان ذیربط و دهیاران و شوراهای اسلامی و بخشداران باید نظارت بیشتری در این زمینه در مناطق شهری و روستاها داشته باشند.

وی تصریح کرد : هر گونه خروج افراد مبتلا به کرونا و تحت درمان از قرنطینه در منازل حتی برای خرید ضروریات و ملزومات زندگی و خانواده ممنوع است و این اقدامات باید طبق دستورالعمل ستاد کرونا توسط  فعالان قرارگاه شهید سلیمانی انجام شود.

وی گفت: افراد مبتلا به کرونا در صورت خروج از قرنطینه خانگی به ازای هر روز دو میلیون ریال جریمه خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر برخورد قهری و قاطع با افرادی که مسائل پیشگیرانه ستاد مقابله با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، خواستار افزایش نظارت میدانی فرماندهی انتظامی و اتاق اصناف بر اعمال محدودیتهای تردد در ساعت ۲۱ الی چهار بامداد و همچنین شیفت بندی برای واحدهای صنفی خوارو بار و سوپرمارکتها در میدان آزادگان به دلیل افزایش رفت و آمد و تردد شهروندان و وسائل نقلیه در این منطقه شد.

قربانی خواستار افزایش استفاده از ظرفیت دوربین‌های مدار بسته شهری بر روند نظارت بر تردد خودروها در این ساعات در مناطق شهری و تشکیل ستاد کرونا در مناطق روستایی گناباد شد.

وی همچنین بر افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌های پزشکان و داروخانه ها برای کاهش ازدحام مراجعان تاکید کرد و با انتقاد از دریافت وجه نقد و استفاده نکردن از دستگاه‌های کارت خوان در برخی مطب‌های پزشکان گناباد ادامه داد: ابن اقدام در هر شرایط و از جمله در زمان شیوع ویروس همه گیر کرونا درست نیست و در همه مطب‌ها باید دو و با سه دستگاه کارت خوان برای کاهش زمان ارایه خدمات به ببماران نصب شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های برگزاری تورهای گردشگری و بازدید قنات جهانی قصبه گناباد به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی باید با نظارت مسئولان ذیربط و بهداشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از سفرها و حضور در اجتماعات غیرضروری از گنابادیهای ساکن سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی و کشور درخواست کرد: به دلیل مخاطرات بیماری کووید ۱۹ از سفر به این شهر بپرهیزند.

فرماندار گناباد گفت: جمعه بازار این شهر که هفته گذشته به دلیل رعایت نکردن موازین و پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده بود، از این هفته تنها با حضور ۳۰ غرفه فروشندگان بومی و با رعایت کامل این پروتکل‌ها و با نظارت فرماندهی انتظامی دایر می شود و از حضور افراد بدون ماسک به آن باید جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: از مجموع۱۱ هزار و ۹۱۴ تست از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا که از مردم شهرستانهای تحت پوشش این دانشگاه (گناباد و بجستان)، شش هزار و ۹۱۵ مورد یعنی ۵۲ درصد مثبت بود.

جواد باذلی ادامه داد: از این تعداد سه هزار و ۲۴۰ مورد بستری و بقیه سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۵۷۴ نفر از پرسنل این دانشگاه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

وی افزود: ۱۲۰ هزار و ۳۴۵ نفر از مردم  گناباد و بجستان معادل ۹۸.۱۶ درصد غربالگری کرونا شدند.

وی تاکید کرد: آحاد مختلف جامعه و خانواده ها باید با پرهیز از عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش احساس مسدولیت نسبت به این امر در قطع زنحیره انتقال ویروس همه گیر کرونا نقش آفرین باشند.

نظر شما