شناسهٔ خبر: 45821432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سالار آملی مطرح کرد

ایجاد شبکه‌های بزرگ دانایی در منطقه، مهم‌ترین جنبه جهانی شدن

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: با توسعه تکنولوژی، جهانی‌شدن امری اجتناب‌ناپذیر است و از مهم‌ترین جنبه‌های جهانی شدن ایجاد شبکه‌های بزرگ دانایی در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در نشست مجازی هم‌اندیشی توسعه همکاری با سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی که امروز، سوم اسفندماه در وزارت علوم برگزار شد، گفت: وجود سازمان‌هایی مانند سازمان ملل، اپیک، اکو و دی۸ ضرورت همگرایی را در منطقه نشان می‌دهد و نکته مهم در این جهانی ‌شدن آن است که هر کشور بخشی از حاکمیت ملی خودش را واگذار می‌کند و گوشه‌ای از حاکمیت جهانی شدن را به دست می‌آورد؛ مانند عرصه ورزش که با حضور در مجامع بین‌المللی امکان استفاده از امکانات، شرکت در مسابقات جهانی، قاره‌ای و المپیک حاصل می‌شود.

 

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: سازمان‌های بین‌المللی یا سازمان‌های بین‌الدولی توسط دولت‌ها شکل می‌گیرند و وزارتخانه‌ها و ریاست جمهوری در شکل‌گیری آن‌ها دخیل هستند. سازمان‌های غیردولتی، اتحادیه‌های بین‌المللی و دانشگاهی هستند که دانشگاه در حوزه اختیارات خود می‌توانند به این سازمان‌ها بپیوندند.

 

وی در خصوص تاثیرات جهانی شدن تصریح کرد: منزوی نبودن و مطرح شدن در حوزه‌های بین‌المللی، استفاده از تجربیات دیگران که بسیار کلیدی است، رساندن استاندارد کشور به معیار‌های استاندارد‌های جهانی و شرکت در هنجارسازی‌های بین‌المللی از تاثیرات و مزایای جهانی شدن است.

 

سالار آملی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم دانشگاه‌ها بستر‌های بین‌المللی شدن را مدنظر قرار دهند و حداقل در چهار الی پنج سازمان و اتحادیه عضو شوند و در این راستا هماهنگی‌های لازم را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه انجام دهند.

نظر شما