شناسهٔ خبر: 45769511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گردش مالی صنایع موجود در استان مرکزی نباید در تهران انجام شود

گروه استان‌ها-نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید گردش مالی و کارت بازرگانی افرادی که در این استان سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند و از خدمات اینجا بهره‌مند می‌شوند و آلودگی‌های زیست‌محیطی را برای این استان ایجاد می‌کنند در تهران انجام شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، علیرضا نظری ظهر امروز در شورای گفت و گوی دولت و ‌بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به کارت سرمایه‌گذاری اظهار داشت: اینکه چرا کارت بازرگانی استان در مدت تمام این سال‌ها منتقل نشده جای تعجب دارد و جای سوال است که چرا گردش مالی و کارت بازرگانی افرادی که در این استان سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند و از خدمات اینجا بهره‌مند می‌شوند و آلودگی‌های زیست‌محیطی را برای این استان ایجاد می‌کنند در تهران اتفاق می‌افتد.

وی افزود: انجام گردش مالی این شرکت‌ها در تهران ظلم مضاعف در حق استان مرکزی است که باید در راستای جلوگیری از آن اقدامات کارآمد با جدیت تمام انجام شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه قرار باشد تغییری در قوانین مربوط به اتاق‌های بازرگانی ایجاد شود باید این تغییرات با استفاده از نظرات کارشناسانه انجام شود.

نظری بیان کرد: مشکلاتی را هم به دنبال بخشنامه بانک مرکزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات شاهد هستیم که در این راستا تلاش داریم نشستی با اعضای کمیسیون، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی به زودی برگزار شود تا به برطرف کردن این مشکل بپردازیم که به پیشنهادات ارائه شده هم باید توجه داشت.

 مشکلات صادرکنندگان استان برطرف شود 

سعید فرخی، معاون اقتصادی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به موضوع برگشت ارز گفت: موضوع برگشت ارز از سال 97 کشور را با مسائل جدیدی رو به رو کرده است که از جمله دغدغه‌های مهم استان از سال 97 همین موضوع است.

وی افزود: در راستای برطرف کردن مشکلات صادرکنندگان استان هم باید اقدامات لازم انجام شود، یک جلسه‌ اقتصاد مقاومتی هم به منظور برطرف کردن مشکلات شهرک صنعتی خیرآباد در این شهرک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/712/ ت

نظر شما