شناسهٔ خبر: 68145317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتظار کارگران هفت تپه برای واگذاری قطعی این شرکت سه ساله شد

دزفول – ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه گفت: واگذاری قطعی هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با گذشت سه سال و با وجود دستور شهید جمهور و مصوبه سران قوا، متاسفانه هنوز محقق نشده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا دورباشی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وضعیت بدهی گذشته، قیمت گذاری و همچنین مسایل حقوقی و قضایی این شرکت همچنان انجام نشده است، افزود: قرار بود طی سه ماه مقدمات انتقال دائم هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر انجام شود که این مهم تا به امروز که حدود سه سال می گذرد محقق نشده است.

وی ادامه داد: شرکت توسعه اگر چه مدیریت پیمان شرکت هفت تپه را به عهده داشت ولی هیچگاه به شکل پیمانکار به مدیریت هفت تپه نگاه نکرده و اقدامات زیربنایی را در این شرکت انجام داده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با اشاره به روند رو به رشد تولید شکر در این شرکت بیان کرد: طی سه سال از واگذاری مدیریت پیمان آن از بخش خصوصی به شرکت توسعه نیشکر همواره روند تولید شکر افزایشی بوده است به گونه ای که میزان تولید شکر از ۲۳ هزار تن به ۴۶ هزار تن افزایش یافته و سطح زیرکشت نیشکر این شرکت نیز با گذشت سه سال به حدود هفت هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی فعال سازی و بهره گیری از تمام ظرفیت های شرکت هفت تپه را از اولویت های این شرکت دانست و افزود: علاوه بر اقدام های گسترده زیربنایی و بازسازی اساسی خط تولید شکر هفت تپه، طی سه سال گذشته نزدیک به ۶ هزار هکتار کشت غیر نیشکری در این شرکت تولید شده است.

دورباشی‌زاده گفت: همسان سازی حقوق کارکنان شرکت هفت تپه منجر به افزایش حقوق کارکنان این شرکت طی ماه های اخیر و افزایش رضایتمندی کارکنان و کارگران هفت تپه شد.

به گزارش ایرنا، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران هجدهم آذر ۱۳۴۰ افتتاح شد؛ این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکل های این شرکت، بار دیگر کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

نظر شما