شناسهٔ خبر: 45764785 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش ها به گل زودهنگام طارمی مقابل یوونتوس؛ به نام خدا و توی دروازه!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مهدی طارمی، نام خود را در لیست رکوردهای تاریخی لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرد.
به گزارش آریا، دیدار پورتو و یوونتوس در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برتری 2-1 پورتو به پایان رسید. مهدی طارمی گل اول پورتو را در ثانیه 63 به ثمر رساند. گل مهدی طارمی به یوونتوس، سریع ترین گل مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا طی 8 سال اخیر بود. در سال 2013، داوید آلابا در جریان دیدار بایرن مونیخ و یوونتوس (یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا) در ثانیه 24 موفق به گلزنی شده بود.
گفتنی است گل مهدی طارمی در ثانیه 63، سومین گل سریعی است که در لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه یوونتوس شد. آندریاس مولر (دورتموند - 1995) و داوید آلابا (بایرن مونیخ - 2013) قبل از دقیقه یک موفق به گشودن دروازه یوونتوس شده اند. همچنین گل موسی مارگا در ثانیه 19 نیمه دوم، سریع ترین گلی است که یوونتوس در نیمه دوم بازی های خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد.
مهدی طارمی برای نشان دادن شایستگی‌هایش در یک مسابقه لیگ قهرمانان که برای نخستین بار در ترکیب قرار گرفت، زمان زیادی نیاز نداشت و ثابت کرد شم بالای گلزنی او نه تنها در رقابت‌های داخلی لیگ برتر پرتغال، بلکه در جدال‌های بزرگ اروپایی نیز به کار پورتو می‌آید. در یکی از بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های پورتو و یوونتوس در ورزشگاه دو دراگائو به مصاف هم رفتند که این مسابقه در ثانیه 61 با درخشش و گلزنی ستاره ایرانی همراه بود.
یوونتوس آغاز کننده بازی بود ولی پس از آنکه نفوذش به زمین پورتو بی‌ثمر ماند، گردش توپ را به زمین خودی آورد که این اتفاق به ضرر آنها تمام شد و فرصت‌طلبی ستاره ایرانی پورتو، سیلی محکمی به شاگردان پیرلو زد و آنها را در شروع مسابقه تنبیه کرد. پاس رو به عقب رودریگو بنتانکور در دقیقه یک برای شزنی را این دروازه‌بان در شرایطی دفع کرد که مهدی طارمی با تکل بلند مقابل او و فرصت‌طلبی و جای‌گیری عالی، تبدیل زد تا توپ وارد دروازه یوونتوس شود.
مهدی طارمی که با وجود درخشش خیره کننده در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال، در لیگ قهرمانان اروپا هنوز موفق به گلزنی نشده بود، پس از سه حضور تعویضی و سه نیمکت‌نشینی در مرحله گروهی که شرایط خوبی برای او رقم نزده بود، امشب توانست در بازی بزرگ برابر یاران رونالدو خودنمایی کرده و گلزنی کند. آخرین بار که یک ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شد، سردار آزمون بود و پیش از آن لژیونرهایی همچون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی به این مهم دست یافته بودند.
البته مهدی طارمی تنها بازیکن ایرانی نیست که به یوونتوس گلزنی می‌کند؛ مهدی مهدوی‌کیا در فصل 01-2000 لیگ قهرمانان اروپا و زمانی که در هامبورگ آلمان عضویت داشت و مقابل این تیم ایتالیایی به میدان رفت، توانسته بود علاوه بر گلزنی، یک پاس گل بدهد و یک پنالتی بگیرد. گل طارمی سومین گل سریعی بود که یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد. باشگاه پورتو نیز با توئیتی جالب به زبان فارسی، گل اول دیدار با یوونتوس را به همراه شادی مهدی طارمی منتشر کرد: «به نام خدا و توی دروازه»
مهدی مهدوی کیا که 21 سال پیش با پیراهن هامبورگ به یوونتوس گل زده بود، آرزو کرد مهدی طارمی هم مثل او به یوونتوس گل بزند. آرزوی کیا در همان لحظه های نخستین بازی برآورده شد. در فاصله کمتر از 12 ساعت تا بازی حساس پورتو و یوونتوس مهدی مهدوی کیا که 21 سال پیش دروازه یوونتوس را باز کرده بود، برای مهدی طارمی که قرار بود چهارشنبه شب به وقت تهران به مصاف یووه برود، آرزو کرد او هم مثل خودش مقابل یوونتوس موفق به گلزنی شود. برای برآورده شدن این آرزو، فقط یک دقیقه صبر کردیم. دقیقا وقتی بازی داشت وارد دومین دقیقه می شد، مهدی طارمی روی اشتباه مدافع یووه دروازه شزنی را باز کرد.
جالب اینجاست که مهدی طارمی هم مثل مهدی مهدوی کیا در حالت نشسته دروازه یوونتوس را گشود. 21 سال قبل، در جریان بازی هامبورگ و یوونتوس، در حالی که ایتالیایی ها 3 بر یک از شاگردان فرانک پاگلزدورف پیش بودند، در دقیقه 65 مهدی مهدوی کیا روی دفع ناقص بازیکن یووه، در حالی که تعادلش به هم خورده بود، درازکش دروازه یوونتوس را باز کرد و این بار هم مهدی طارمی در حالت نشسته دروازه یوونتوس را فتح کرد.
آخرین ملاقات مهدی طارمی و کریس رونالدو در جام جهانی 2018 و در جریان بازی ایران و پرتغال با نتیجه مساوی یک - یک تمام شد اما این بار مهدی اجازه نداد حسرت گل زدن به تیم رونالدو به دلش بماند. در جام جهانی و در آخرین دقایق بازی ایران و پرتغال، در شبی که کریس رونالدو مقابل بیرانوند پنالتی خراب کرده بود، مهدی طارمی یک موقعیت عالی را از دست داد اما این بار در اولین دقایق بازی پورتو و یوونتوس، مهدی طارمی روی اولین توپی که نصیبش شد، هوشمندانه دروازه تیم رونالدو را گشود.

نظر شما