شناسهٔ خبر: 45737514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مورد جدیدی از کرونا انگلیسی در البرز مشاهده نشده است

استاندار البرز با اشاره به اینکه فوت یک مبتلا به کرونا انگلیسی در بیمارستان هشتگرد، گفت: بلافاصله ۳۸ نفر از افرادی که با وی در تماس بودند تست شدند و خوشبختانه مورد دیگری از این بیماری هنوز مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، در حاشیه ستاد مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه مردم جدی‌تر از همیشه باید از عادی انگاری بپرهیزند و به اصول بهداشتی عمل کنند، گفت: متاسفانه با افزایش آمار بستری‌های کرونایی در البرز مواجه هستیم.

استاندار البرز بیان کرد: با توجه به اینکه مواردی از کرونای جهش یافته در استان همجوار البرز مشاهده شده باید تدابیر پیشگیرانه جدی‌تری را اعمال کنیم و از مردم انتظار داریم در این مسیر همانند موج های قبل همراه باشند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: بر این اساس البرز در شرایط زرد قرار دارد ولی برای پیشگیری جدی از وقوع موج چهارم شیوع، محدودیت‌های وضعیت قرمز در استان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید مکاتبات و پیگیری‌های جدی در راستای تخصیص واکسن به استان باشد و ما به هیچ عنوان نباید از این برنامه عقب بمانیم.

به گفته این مقام مسؤول شمار بیماران در کشور و به تبع آن البرز افزایش یافته و همچنان بستری‌ها و فوتی‌ها نیز در حال افزایش است، این نشانه‌ها زنگ خطر بزرگی محسوب می‌شوند و باید جدی بگیریم.

شهبازی ادامه داد: بیماری که از استان قزوین بود و در بیمارستانی در البرز بستری بود، متاسفانه به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شده و درگذشت.

وی گفت: بلافاصله ۳۸ نفر از افرادی که با وی در تماس بودند تست شدند و خوشبختانه مورد دیگری از این بیماری هنوز مشاهده نشده است.

استاندار البرز افزود: اکنون روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تست کرونا در البرز گرفته می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر در استان واکسن تزریق کردند که هیچ گونه عارضه ای گزارش نشده و این بیانگر تزریق موفقیت آمیز واکسن است.

وی گفت: تا پایان سال واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان به پایان می‌رسد و در اوایل سال ۱۴۰۰ واکسن داخلی نیز مهیا شده و به تمامی مردم تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما