شناسهٔ خبر: 45720951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

به مظور پیشگیری از وقوع جرم؛

قرارگاهی در سبزوار برای رصد لحظه‌ای رفتار افراد ایجاد شد/ سیدی : نباید برخورد قاطع را به معنی خشونت تعبیر کرد

رئیس دادگستری سبزوار از ایجاد قرارگاهی با همکاری مجموعه نیروی انتظامی، اطلاعات و سپاه خبر داد و گفت: این مجموعه به صورت مشترک کاری را شروع کردند که به صورت میدانی و برای پیشگیری از وقوع جرم درحال فعالیت هستند و به صورت لحظه ای رفتار افراد موردنظر رصد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، میراعلم سیدی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در قالب صدای مردم خواستار رسیدگی و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و حضور معتادان و ساقیان مواد مخدر در برخی محلات سبزوار  هستند ،گفت: بخش عمده ای از جَو ناامنی در سبزوار، احساس ناامنی است که با کمک رسانه باید این درجه از احساس کاسته شود.در جلسات حضوری که با تعدادی از لیدرهای اراذل و اوباش داشتیم، هشدار های لازم هم داده شده و ما هیچ گونه مماشاتی با این افراد نخواهیم داشت.  

سیدی سپس از اصحاب رسانه خواست از انتشار اخباری که مصلحت نظام و مردم را دچار مشکل می‌کند، پرهیز کنند. 

رئیس دادگستری سبزوار با تاکید بر اینکه باید عقبه  لیدرهای اوباش را قطع کنیم، گفت: دربرنامه پیش رو، ما رفتار متفاوت و قاطعی با سرشاخه های اراذل و اوباش داریم ، مرز بین قاطعیت با خشونت بسیار ناچیز است و نباید برخورد قاطع را به معنی خشونت تعبیر کنید، چرا که اگر غیر  از این باشد امنیت وجود نخواهد داشت.  

سیدی اظهار کرد: براساس رویکردهای سند تحول قضایی، شعبه ویژه‌ای در دادسرا، دادگاه کیفری و تجدید نظر ایجاد شده است که در قالب یک بسته نظارتی شامل سرمایه گذاری در پیشگیری از وقوع جرم، کشف چرایی وقوع جرم، پیگیری مجرم، تشکیل پرونده و تحقیقات اولیه در دادسرا و صدور حکم قاطع در دادگاه یا تجدید نظر، همچنین نحوه‌  اجرای درست حکم و درنهایت، مراحل حمایتی و اصلاحی مجرم و خانواده اش در آن گنجانده شده است. 

رئیس دادگستری سبزوار ادامه داد:  ارائه سند تحول قضایی، امید را در جامعه ایجاد کرده است، اجرای عدالت و رضایتمندی مردم دو  خلاصه مهم از این سند است. 

 

 

نظر شما