شناسهٔ خبر: 4569422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمهوری در نخستین روز سفر به گیلان چه گفت /

نوید سال سربلندی و سرسبزی در سفر به گیلان/ غرورآفرینی کار مذاکره کنندگان کشور و تاکید بر استفاده از نقد دلسوزانه

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در پانزدهمین سفر استانی گفت که امسال، سال سرسبزی و سربلندی است و باید سفر از یک استان سرسبز شروع می شد که این اتفاق با گیلان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

وی افزود: باید سال 94 از یک استان سرسبز با طبیعت دلپذیر و مردم دلاور و افتخارآفرین آغاز می شد که این سفر ، امروز انجام شد.

وی وضعیت برای سال جاری را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد:در سال 94 کشور به بالاترین رشد خود خواهد رسید و کارآفرینان باید بدانند که تورم افزایش نمی یابد و دولت مصمم است بطور منظم، این موضوع را کنترل کند و با حذف مقررات زائد، راه را برای سرمایه گذاری تسهیل نماید.

رییس جمهوری ادامه داد: همچنین مطالب مدنظر مردم استان، فرهیختگان، علما و خانواده های معظم شهدا، بررسی و از نظرات آنان بهره مند خواهیم شد.

رییس جمهوری در نخستین روز سفر به گیلان در نشست علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان گفت: در کارزار دیپلماسی که سرداران ما در برابر دنیا قد علم کرده اند، کار بسیار پیچیده ای انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در این دیدار افزود: کار عظیمی انجام شد؛ اما چون کار پایان نیافته، نمی توانیم همه قسمت های مذاکرات را تبیین و توضیح دهیم.

وی اظهار کرد: این که در برابر شش قدرت بزرگ دنیا حرف می زنیم، کار کمی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: این که قلم عالِم و مرکب عالِم با خون شهید مقایسه شده؛ نشان از آن است که علم و ایثار باید در کنار هم قرار گیرد.

وی با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم علم و ایثار کنار یکدیگر قرار گرفته بود و اگر در میدان های جنگ برنامه ریزی، طراحی و ابزار دقیق در کنار ایثار و فداکاری استفاده نمی کردیم، به هدف نمی رسیدیم .



** نقد دلسوزانه به نفع کشور است

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنان خود؛ با بیان اینکه ما باید از نظر منتقدان استفاده کنیم ، گفت: نباید هوچی گر باشیم اما باید نقد کنیم، نقد سازنده به نفع کشور است.

وی افزود: منتقد دلسوز ، عین حامی دلسوز است؛ منتقدی که دلسوزانه حرف بزند ، نکته ای را بیان و برای تقویت نظام حرکت می کند.

وی با بیان اینکه همه ما به نقد نیاز داریم، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر کسی به این مذاکرات نقدی دارد، بنشیند با آنها صحبت و بحث کنند.

رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطرنشان کرد: بایستی از این شعار حداکثر بهره برداری را بکینم. با توجه به شعار امسال، بایستی به هم نزدیکتر شویم و این مهم نیز با علم، گذشت و ایثار امکان پذیر است.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: در مسایل نظری و بحث های سیاسی، اولا باید قصد قربت داشته باشیم؛ اگر جدال ، خودنمایی و قصد قربت نباشد، همه گناه می شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت می تواند تصمیمات اساسی و کلان در اقتصاد را اتخاذ کند، اما کار اصلی باید از طریق مردم و توسط آنان انجام گیرد.

وی با بیان این که ما باید کار را به مردم واگذار و از آنان را حمایت کنیم، تصریح کرد: در این مسیر نخبگان، برگزیدگان و همه صاحبنظران باید کمک کنند.



** کار مذاکره کنندگان ایرانی غرور آفرین است

رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان با بیان این که دولت مصمم است مشکلات سرمایه گذاری در کشور را با حذف مقررات زائد و تضمین سرمایه رفع کند، گفت که مذاکرات ایران با کشورهای 1 + 5 ، یک گام بزرگ در سیاست خارجی کشور بود و در این روند، در بسیاری از موارد مهم با کشورهای بزرگ به تفاهم رسیدیم.

وی اظهار کرد: ما از کار مجموعه مذاکره کنندگان ایرانی راضی هستیم و این، کاری غرورآفرین برای یک کشور درحال توسعه بود که توانست در برابر شش قدرت بزرگ جهانی، به نتیجه برسد و در عین حال به همه پیچیدگی ها توجه داشته باشد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: عده ای در منطقه گمان می کنند این مذاکرات به نفع آنان نیست در حالی که اشتباه می کنند و نمی دانند که این مذاکرات، به نفع همه است .

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: فضایی که با مذاکرات ایجاد شده، به نفع ملت ایران است و کسی از این مذاکرات ضرر نمی کند و با این مذاکرات، فضای مناسبی برای کسب و کار و تعامل ایجاد می شود.

**حفظ حقوق مردم و مسیر توسعه

وی با اشاره به این که در این مذاکرات و توافق، فقط حفظ حقوق هسته ای ملت ایران مطرح نیست بلکه مسیر برای توسعه کشور آماده می شود ،گفت که اگر در صنعت هسته ای، هیچ کشوری هم با ما همکاری نداشته باشد؛ خودمان در این زمینه پیشرفت خواهیم کرد ولی اگر با کشورهای دیگر همکاری و تعامل ایجاد شود، یک راکتور پیشرفته تری تحویل ملت ایران خواهیم داد .

رییس جمهوری تصریح کرد: با فضایی که بوجود آمده؛ برخی از کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کرده اند که دستگاه های راکتور هسته ای را به ما بفروشند.

وی ایران را کشوری بکر از نظر برخورداری از منابع عظیم دانست و متذکر شد: با این همه استعداد و ویژگی ها و فضیلت های انسانی که در ملت ایران دیده می شود؛ این ملت به قله های پیروزی خواهد رسید.

به گفته حجت الاسلام روحانی؛ شرایط کشور نسبت به یک سال قبل تغییر کرده و زمینه های بهتری برای سرمایه گذاری فراهم شده و این، موضوعی است که کارآفرینان آن را می دانند و این یک فرصت مناسبی است.

رییس دولت یازدهم اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه، راهی جز ایجاد رونق اقتصادی وجود ندارد و کار و اشتغال باید توسط کارآفرینان بوجود آید.

**اعتبارات عمرانی

حجت الاسلام روحانی اعتبارات عمرانی کشور را 32هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات بسیار کم است و با این شیوه نمی شود برای کشور تصمیمات جدی گرفت و دولت باید در این مسیر گام بردارد و طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی یادآور شد: استان گیلان به شش هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه گذاری نیاز دارد که بانک ها حدود سه هزار میلیارد تومان آن را قبول کرده اند.

رییس جمهوری بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش زیست محیطی و فاضلاب به دلیل داشتن مشکلات زیست محیطی در استان گیلان تاکید و اظهار کرد: اگر در جایی برای سرمایه گذاری تردید وجود داشته باشد، دولت آن را تضمین می کند و دولت کارهای اقتصادی را قدم به قدم به بخش خصوصی واگذار می نماید.

حجت الاسلام حسن روحانی در نخستین روز از سفر خود به گیلان، عصر امروز (چهارشنبه) با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان دیدار می کند و پس از آن در جلسه توسعه سرمایه گذاری گیلان حضور می یابد.

در دومین روز از سفر رییس جمهوری به گیلان نیز حجت الاسلام حسن روحانی از منطقه آزاد انزلی و اسکله این شهر بازدید می کند و پس از آن در جلسه شورای اداری استان حضور می یابد.

رییس جمهوری همچنین در پایان این سفر دو روزه، در نشست با خبرنگاران استان شرکت می کند.

شبک 1917

نظر شما