شناسهٔ خبر: 45610929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

همزمان با اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ در پایتخت؛

اجرای نخستین مرحله تزریق واکسن کرونا در استان‌ها/ کادر درمان اولویت دریافت واکسن+عکس و فیلم

همزمان با تهران در استان‌‌های سراسر کشور عملیات واکسیناسیون کووید ۱۹ با تزریق واکسن روسی به کادر درمان درگیر با کرونا در بیمارستان‌ها آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برنامه واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در ایران اما پس از ورود اولین محموله واکسن روسی، امروز ۲۱ بهمن ۹۹ به شکل نمادین با حضور مجازی رئیس‌جمهور و همچنین حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران آغاز شد. همزمان با تهران در استان‌‌های سراسر کشور عملیات واکسیناسیون اغاز شده است. گفته می‌شود در مرحله اول کادر درمان واکسن روسی کرونا را دریافت می‌کنند.

 

آذربایجان غربی

مرحله نخست تزریق واکسن کووید ۱۹ در آذربایجان غربی به کادر پزشکی بخش کرونا در بیمارستان جامع زنان مهزاد ارومیه تزریق شد.

 

قزوین

اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در استان قزوین با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جمعی دیگر از کادر درمانی در بیمارستان بوعلی قزوین آغاز شد.

 

خراسان رضوی

هم‌زمان با سراسر کشور، واکسن کرونا به پرسنل آی‌سی‌یو بخش بیماران کرونایی در مشهد تزریق شد.

به گفته حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله اول تزریق واکسن کرونا، اولویت با پرسنل و کادر درمانی است که در بخش‌های آی‌سی‌یو کرونایی بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

 

مرکزی

سهمیه استان مرکزی در مرحله نخست واکسیناسیون، ۲۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک روسی است که تزریق آن هم‌زمان با برنامه کشوری از امروز با اولویت برای کادر درمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) اراک آغازشده است.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از کادر درمان استان مرکزی شامل پزشک، پرستار و همکاران آزمایشگاهی جامعه هدف برای واکسیناسیون استان مرکزی هستند.

وی افزود: هر فرد ۲ مرحله در فاصله سه هفته باید واکسن کرونا را تزریق کند تا علیه ویروس کرونا مصونیت پیدا کند و مرحله بعدی تزریق واکسیناسیون کرونا با تصمیم وزارتخانه برای سایر کادر درمان اورژانس تزریق خواهد شد.

 

گلستان

واکسیناسیون در گلستان به صورت نمادین در مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی گرگان، انجام شد. به گفته عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان این واکسیناسیون در ابتدا با اولویت کادر درمان بخش ICU در بیمارستان ها انجام شده و در مرحله اول، ۲۰۰ عدد واکسن طی ۲ مرحله در فاصله زمانی ۲۰ روزه به داوطلبین تزریق می شود.

 

قم

آیین نخستین تزریق واکسن کرونا در استان قم نیز طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و در برابر اصحاب رسانه استان، انجام شد. ۳۸۰ دوز واکسن کرونا وارد قم شده است که در دو مرحله به ۱۹۰ نفر از کادر درمان تزریق می شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت استان قم در حال حاضر آبی بوده و شرایط نسبتا مطلوبی داریم، اما باید بدانیم که در صورتی که دستورات بهداشتی توجه نشود، بار دیگر شاهد شیوع کرونا در قم خواهیم بود.




یزد

مرحله نخست واکسیناسیون کووید ۱۹ همزمان با سراسر کشور در بیمارستان شهیدصدوقی یزد انجام شد.اولین مرحله تزریق واکسن کووید ۱۹ ویژه پرسنل ICU است و در دو مرحله به پرسنل تزریق می‌شود.

 

چهارمحال و بختیاری

احمد شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این خصوص گفت: در مرحله اول ۱۵۰ نفر در استان چهارمحال و بختیاری واکسینه می‌شوند و با ورود محلوله های بعدی ابتدا کل کسانی که در بخش های آی سی یو خدمت می کنند سپس با اولیت بخش های دیگر مثل بخش های اورژانس و بخش های دیگر و اضافه شدن واکسن ما بقی گروه ها نیز به تربیت اولویت واکسیناسیون می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما