شناسهٔ خبر: 67251608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بادامچیان در گفت‌وگوی مشروح با مهر؛

رئیس جمهور بعدی بازوی قوی رهبری و خادم ملت باشد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انتخاب رئیس جمهور بر عهده مردم است، گفت: مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنند که بازوی قوی برای رهبری و خادم ملت باشد.

صاحب‌خبر -

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حزب مؤتلفه اسلامی به طور جدی پیگیری مسائل انتخابات است، گفت: در حال بررسی مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستیم تا به تصمیم مقتضی -در رابطه با انتخاب نامزد مورد نظر حزب- برسیم. حزب مؤتلفه در انتخابات ریاست جمهوری تاکنون سیار پُرکار و فعال بوده و حتی نامزدی را نیز در این دوره از رقابت‌ها معرفی کرد، که جزو نامزدهای تأیید شده از سوی شورای نگهبان قرار نگرفت و ما به نظر شورای نگهبان احترام گذاشتیم؛ تا کنون با نامزدهای تأیید شده در تماس بودیم و حتی برای اینکه آن‌ها را به هم نزدیک کنیم، صحبت‌هایی انجام دادیم و پیگیری‌هایی داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: گزارش فعالیت‌هایمان که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در ابعاد مختلف صورت گرفته است را در زمان مناسب به اطلاع مردم خواهیم رساند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در رابطه با ساز و کار و بررسی کارشناسی حزب متبوعش در انتخاب و حمایت از کاندید اصلح، گفت: هر حزبی باید برای اعضا و طرفداران خود تکلیف را مشخص کند، در حال بررسی کاندیداها هستیم تا در هفته نظر حزب را آینده اعلام کنیم که چه کسی را بیش از بقیه البته با حفظ احترام به همه نامزدها، حمایت می‌کنیم، بعد اعضای خود درخواست می‌کنیم که به او رأی دهند.

حزب موتلفه در ۳۱ استان از نامزد خود حمایت خواهد کرد

بادامچیان همچنین در رابطه با ابعاد حمایت حزب موتلفه از نامزد اصلح مورد نظر این حزب، اعلام کرد: حزب مؤتلفه با ۶۰ سال سابقه و فعالیت در ۳۱ استان کشور قطعاً به صدور یک بیانیه از نامزد مورد نظر خود اکتفا نمی‌کند و اعضا و افراد فعال در این حزب، به طور طبیعی در حمایت از آن نامزد مورد نظر فعالیت‌های انتخاباتی خواهند داشت. مردم و خواص جامعه نسبت به حزب مؤتلفه اسلامی توجه دارند؛ ما نیز باید این اعتبار و اعتماد حزب را حفظ کنیم و امیدواریم کسی را که تأیید می‌کنیم در آینده نیز در بین مردم کاملاً موجه و مورد قبول واقع شود.

مردم بیش از احزاب در انتخابات مشارکت دارند

وی همچنین در رابطه با اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و نقش احزاب در افزایش این مشارکت، گفت: در کشور ما مردم بیش از هر گروه و حزبی خودشان در صحنه حضور دارند؛ همانطور که پس از حادثه تلخ -سقوط هلیکوپتر- شهید رئیسی، مردم خودشان در صحنه حضور پیدا کردند و نشان دادند خودشان تصمیم می‌گیرند و کار را به ثمر می‌رسانند البته با رهبری ولی امر و نایب امام زمان (عج) و در انتخابات نیز به همین صورت هست.

حضور گسترده مردم در انتخابات موجب شادی روح شهدای خدمت است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نقش مردم در انتخابات را بیش از احزاب دانست و ادامه داد: مردم می‌دانند که حضور گسترده آنها در انتخابات بسیار مؤثر است و البته در این دوره از انتخابات موجب شادی روح شهدای خدمت خواهد شد. آنهایی که تکلیف ولایی د را انجام می‌دهند می‌دانند که نظر ولی امر در حضور گسترده مردم در انتخابات است. حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو تکمیل کننده حضور آنها در مراسم شهدای خدمت خواهد بود که بازتاب گسترده‌ای نیز در سطح بین‌المللی داشت.

حضور مردم در صحنه انتخابات اقتدار ایران در جهان را حفظ می‌کند

بادامچیان در همین رابطه ادامه داد: مردم می‌دانند دولتی که با پشتوانه رأی بالای مردم، به روی کار بیاید راه صحیح شهید آیت الله رئیسی را تداوم خواهد بخشید. نظرات ولی امر و قدرت و اقتدار ایران در تحولات بین‌المللی منطقه‌ای، حفظ می‌شود و مردم به این دلیل در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

وی با طرح این موضوع که مردم احساس می‌کنند استکبار و دشمنان آنها همواره در صدد کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات هستند، گفت: مردم می‌دانند استکبار در تلاش است تا فرد یا مهره‌ای بر روی کار بیاید که افکاری نزدیک‌تر به آنها داشته باشد هرچند که نمی‌توانند از جانب خود مهره‌ای را روی کار بیاورند، بنابراین برای آنکه دشمنان به مقاصد خود نرسند مردم در انتخابات حضور خواهند یافت.

انتخابات پُرشکوه ایران مردم غزه را دلگرم می‌کند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی انتخابات پرشکوه ایران را موجب دلگرمی مردم غزه دانست و افزود: مردم با حضور خود در انتخابات به شکل پرشور موجبات شکست آمریکا و اسرائیل مستکبر و دیگر مستکبرین جهان را فراهم می‌کنند. احزاب هم اگر مردمی هستند در رابطه با حضور گسترده مردم سعی می‌کنند که همه قوای خود را به کارگیرند تا هم مردم را به صحنه انتخابات دعوت کنند و هم اعضا و طرفداران خود را به این صحنه فرا بخوانند.

احزاب از دل مردم شکل می‌گیرند

بادامچیان در باب مردمی بودن احزاب در ایران و پاسخ به این پرسش که چه میزان از احزاب شناسنامه‌دار در کشور برخاسته از دل مردم هستند؟ بیان کرد: اصولاً حزب از مردم برخاسته است و احزاب دولتی هرچند در ظاهر هم دولتی باشند باز از دل مردم برخواستند کما اینکه یک دولت پس از روی کار آمدن به شکل دادن حزب خود احساس نیاز می‌کند؛ مانند مشارکتی‌ها و دولت رایحه خوش که احمدی نژاد برای حزب خود نامگذاری کرد در نهایت دولتی‌ها هم حزب خود را از بین مردم راه اندازی می‌کنند؛ به عنوان کسی که بیش از ۲۰ سال رئیس کمیسیون ماده ۱۰ خانه احزاب بودم، می‌دانم که احزاب از دل مردم شکل می‌گیرند.

وی یادآور شد: یک زمان تشکیل یک حزب به ۱۵ عضو نیاز داشت و طبق قانون برای تأسیس همین تعداد نفر کافی بود و حالا قانون حضور ۳۰۰ نفر از مردم در زمان تأسیس را تجویز کرده است. بنابراین احزاب از دل مردم برمی‌خیزند و این به شکل کم یا زیاد در همه آنها نمود دارد. احزاب باید مردمی کار کنند -از چند صد نفر گرفته تا چند میلیون نفر حزب‌ها در جامعه عضو و یا طرفدار دارند- و به این علت برخی از آنها موفق نمی‌شوند که از مردم جدا می‌شوند و یا فکر می‌کنند که برتر از مردم هستند و می‌خواهند مردم را حزبی اداره کنند در حالی که این درست نیست و اداره احزاب باید توسط مردم صورت گیرد.

اداره دولت باید به دست مردم باشد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اداره دولت باید از سوی مردم باشد و دولت نباید اداره امور مردم را دولتی کنند. امام خمینی در دوران دفاع مقدس جبهه‌ها را مردمی اداره کرد و انقلاب اسلامی را نیز به همین صورت اداره کرد. فکر می‌کنم احزاب در ایران آنهایی که به معنای واقعی حزب هستند نه شبه حزب، در صحنه‌های انتخابات حضور دارند و هر کدام از آنها بخشی از جامعه را نمایندگی می‌کنند و امیدواریم در این انتخابات همه آنها بتوانند بیشترین فعالیت را داشته باشند.

بادامچیان وجود تشکیلات احزاب در کشور را مؤثر خواند و گفت: تشکیلات می‌تواند کشور را پیش ببرد حتی اگر باندی باشد. شاهد بودیم که در سال‌هایی تشکیلاتی به شکل باند کشور را پیش برد اما امیدواریم که احزاب بتوانند در خدمت مردم وظایف و رسالت خود را در این انتخابات، طبق فرموده رهبری برای انتخاب فرد صالح، انجام دهند و از نامزد صالح حمایت کنند و به امید خدا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

سطح قابل توجهی از اخلاق در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری کشور ما برقرار است

وی در مورد نکات اخلاقی که لازم است نامزدها در فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی خود پیش از انتخابات رعایت کنند، بیان کرد: سطح قابل توجهی از اخلاق در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری کشور ما برقرار است. شاهد هستیم که در آنچه تاکنون پیش رفته است برخوردی میان نامزدها صورت نگرفته است. رعایت کامل اخلاق نامزدهای انتخاباتی توصیه رهبر معظم انقلاب است.

دبیرکل حزب مطالبه اسلامی خاطرنشان کرد: هر فردی می‌تواند با نگاه به گذشته فعالیت‌های هر یک از این شش نامزد به آن فردی رأی دهند که احساس می‌کنند بیش از دیگران می‌تواند در این موقعیت در صحنه بین‌المللی و صحنه داخلی، مسائل ایران را به خوبی اداره کند. صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها مثل خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به شکل خوبی دیدگاه‌ها و مواضع نامزدها را اطلاع رسانی می‌کنند، مردم می‌توانند در این دوره که در گام دوم انقلاب هستیم، رئیس جمهور را که بازوی اجرایی رهبری است و نماینده ملت ایران محسوب می‌شود، انتخاب کنند.

بادامچیان همچنین عنوان کرد: اگر مردم از بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مردمی‌ترین فرد و ولایی‌ترین آن را انتخاب کنند؛ در شرایطی که دنیا به شخصیت عظیم مقام معظم رهبری پی بُرده است و دانشگاه‌های دیگر کشورها از شخصیت او الهام می‌گیرند؛ مردم می‌توانند کمک کنند که رئیس جمهور بعدی بازوی قوی رهبری و خادم واقعی ملت باشد، انتخاب بر عهده مردم است.

نظر شما