شناسهٔ خبر: 45606622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

همدستی فامیلی برای قتل پسرخاله‌ها

۶ماه پس از ناپدید شدن مرموز مردی جوان و پسرخاله‌اش، برادر یکی از آنها اسرار قتل مردان گمشده را فاش کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرداد امسال با پیدا شدن جسد مرد جوانی در سواحل بندر عسلویه تحقیقات پلیس برای کشف راز مرگ او شروع شد. جسد مرد در نزدیکی ساحل و داخل آب پیدا شده و معلوم نبود که علت مرگ او چیست. به همین دلیل جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و بررسی‌ها برای مشخص شدن علت مرگ او آغاز شد. 

همزمان تحقیقات پلیسی برای شناسایی هویت قربانی نیز آغاز شد تا اینکه با بررسی‌های تخصصی هویت وی معلوم و مشخص شد که او اهل شهرستان لامرد در استان فارس است. 

ماموران در تماس با خانواده وی متوجه شدند که او از مدتی قبل گم شده بود و خانواده‌اش نیز در این مدت گزارش گم شدن او را به پلیس خبر داده بودند. 

جسد دوم

برادر قربانی با حضور در پزشکی قانون بوشهر جسد وی را شناسایی کرد و گفت: مدتی قبل برادرم به همراه پسرخاله‌ام برای انجام کاری خانه را ترک کردند اما ناپدید شدند و دیگر آنها را ندیدیم. برای همین از پلیس برای پیدا کردن آنها کمک خواستیم تا اینکه جسد برادرم پیدا شد و معلوم نیست پسرخاله‌ام دچار چه سرنوشتی شده است. 

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران متوجه شدند که جسد پسرخاله قربانی نیز در بیابان‌های شهرستان پارسیان در استان هرمزگان پیدا و به پزشکی قانونی منتقل شده است. 

وقتی متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که هر دو قربانی ابتدا مسموم شده و بعد به قتل رسیده‌اند، پرونده‌ای جنایی پیش روی پلیس قرار گرفت و تحقیقات برای کشف راز قتل مرد جوان و پسرخاله‌اش شروع شد. 

کارآگاهان در ادامه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد برادر نخستین قربانی در این جنایت دست داشته است. او که به اتهام خرید و فروش مواد مخدر به ۲۵سال زندان محکوم شده و در زندان به سر می‌برد، با هماهنگی قضایی به اداره آگاهی بوشهر انتقال یافت و در بازجویی‌ها به قتل برادر و پسرخاله‌اش اعتراف کرد.

او گفت: چند ماه پیش به اتهام خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شدم، اما تا زمانی که حکم دادگاه صادر شود با وثیقه آزاد شدم. من می‌دانستم که دادگاه حکم سنگینی برایم می‌برد و باید چند سالی را در زندان بمانم. به همین دلیل وقتی دایی و پسردایی‌ام به سراغ من آمدند و در ازای گوشمالی برادرم پیشنهاد پرداخت مبلغ کلانی دادند آن را قبول کردم. 

متهم ادامه داد: دایی و پسردایی‌ام از مدتی قبل با برادرم اختلافات شخصی داشتند و می‌خواستند از او انتقام بگیرند. برای همین سراغ من آمدند که به آنها کمک کنم. من هم به خاطر پول قبول کردم. آن روز با برادرم تماس گرفتم و برای گفت‌وگو در تلمبه خانه‌ای در منطقه رکن‌آباد لامرد قرار گذاشتم. 

وقتی برادرم آمد، تنها نبود و پسرخاله‌ام نیز با او بود. ما قصد کشتن برادرم را داشتیم اما چون نمی‌خواستیم شاهدی به جا بگذاریم داخل دلستر هر دوی آنها سم ریختیم و آنها بعد از خوردن آن، جانشان را از دست دادند. ما هم اجسادشان را سوار ماشین کردیم و یکی از حوالی عسلویه و دیگری را حوالی شهرستان پارسیان رها کردیم. 

به گفته سردار خلیل واعظی، رئیس پلیس استان بوشهر، با اعترافات این مرد، دایی و پسردایی او نیز دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.
 

نظر شما