شناسهٔ خبر: 45601193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با حضور وزیر راه و شهرسازی رقم خورد:

افتتاح همزمان ۹۰کیلومتر از باند‌های دوم خراسان جنوبی

با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۹۰کیلومتر از باندهای دوم خراسان جنوبی به صورت همزمان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش برنا خراسان جنوبی، طول باند‌های دوم در استان امسال ۶۱۴کیلومتر بود که ۴۷کیلومتر در هفته دولت افتتاح شد و با این ۹۰کیلومتر طول باند‌های دوم به ۷۵۱کیلومتر می‌رسد.

اعتبار هزینه شده برای ۹۰کیلومتر ۲۰۱میلیارد تومان است.  
 
این ۹۰کیلومتر باند دوم شامل ده پروژه است که به ارزش روز ۳۶۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، سربیشه و زیرکوه اجرا شده است. 

قطعه اول بند دوم محور بیرجند-قاین، قطعه سوم باند دوم محور بیرجند-قاین، قطعه دوم باند دوم محور بیرجند-قاین، باند دوم محور فردوس-بجستان، قطعه دوم باند دوم محور فردوس-دیهوک، بانددوم محوردیهوک-راور، باند دوم محور زاهدان-بیرجند، باند دوم محور قاین-کالشور، باند دوم محور قاین-حاجی آباد و تکمیل زیرساخت نمایشگاه بین المللی بیرجند، پروژه‌هایی است که در این مراسم، مورد بهره برداری قرار گرفت. 

خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین و از نظر طول راه ها، ششمین استان کشور است و از ۱۰کریدور اصلی کشور دو کریدور چابهار به مشهد و بندرعباس به مشهد در خراسان جنوبی واقع شده و تردد‌های زیادی را سالانه برای این استان به همراه دارد.
 
خراسان جنوبی با بیش از ۳۰۰کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، با استان‌های خراسان رضوی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان همسایه است.


وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: در دهه فجر ۵۰۰پروژه افتتاح می شود که ۴۵۰کیلومتر بزرگراه در کشور افتتاح شده که ۹۰کیلومتر معادل ۲۰درصد در استان خراسان جنوبی اجرا که نشان از سهم و جایگاه استان خراسان جنوبی دارد.


اسلامی افزود: شاخص‌های اقتصادی کشور امروز نشان می دهد کشور در حال رشد است و اهداف دشمن را در ایران ناکام گذاشته است.
 
وی گفت: پارسال حجم بار جابجا شده در محورها ۴۷۰میلیون تن بوده است و امسال تا به امروز از ۵۳۰میلیون تن عبور کرده و رشدی ده درصدی داشته است و این نشان از شکست خوردن دشمن و زنده بودن ملت و کارآمد بودن ظرفیت هاست.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما