شناسهٔ خبر: 45587333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با دهه فجر؛

۵۰ طرح راهداری در کرمان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - ساختمان قرارگاه مرکزی پلیس راه استان کرمان به نمایندگی از ۵۰ طرح راهداری استان با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی، جانشین پلیس راهور ناجا و استاندار کرمان و سایر مسوولان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در این آیین گفت: پیوند پلیس راه و راهداری ناگسستنی است و ایجاد قابلیت و تجهیز راه ها و سفرهای ایمن در نظام حمل و نقل عمومی اجرا می‌شود.

محمد اسلامی افزود: احداث پروژه های زیرساختی ازجمله پلیس راه و تجهیز سیستم های پایش تصویری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح ها در استان کرمان با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان در زمانی کوتاه یک تا دوساله اجرایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان هم با اشاره به همت تلاش سازمان و کمک های استان ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان طی دهه مبارک فجر در دست افتتاح قرار گرفت.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی افزود: همچنین ۱۵ طرح جدید نیز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان که ازاین دست می‌توان به اجرای ۹ راه روستایی و پل کالیشور راور اشاره کرد.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنای این طرح با سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون اعتبار برای ساخت و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه تجهیز این طرح از ۲ بخش اداری و خوابگاه تشکیل شده است.

همچنین جانشین پلیس راهور ناجا جمهوری اسلامی نیز در این آیین گفت: استان های سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان به لحاظ گستردگی به تشکیلات پلیس راه در ۲ بخش شمالی و جنوبی نیاز دارند و بر همین اساس سازماندهی شدند که امروز کرمان شمال افتتاح شد.

سردار سیدتیمور حسینی افزود: استان کرمان با توجه به وسعت و اینکه قطب صنعت کشور است، یکی از استان های هدف در ترافیک جاده ای و شهری محسوب می شود لذا اقدامات زیربنایی مناسبی در بخش شهری انجام دادیم.

وی ادامه داد: استان کرمان با ۱۷ پاسگاه پلیس راه ماموریت خود را انجام می‌دهد که نیازمند احداث پنج پاسگاه جدید هستیم.

نظر شما