شناسهٔ خبر: 45584323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هنیه: هدف حماس دست‌یابی به توافقی برابر و جامع در قاهره است

رئیس دفتر سیاسی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) با تأکید بر گفتگو‌های ملی فلسطینیان در قاهره، ابراز امیدواری کرد که این گفتگو‌ها به بهبود اوضاع داخلی، پایان دودستگی و اختلافات و ایجاد یک نظام سیاسی مبتنی بر شراکت و تنوع سیاسی و احترام به خواسته ملت بینجامد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از «اسماعیل هنیه» با اشاره به نشست امروز (دوشنبه) گروه‌های فلسطینی در قاهره نوشت که این گفتگو‌ها ادامه مسیر فعال و پویایی است که از چند ماه پیش آغاز شده و ما با برادرانمان در «جنبش فتح» و دیگر گروه‌های فلسطینی برای آن تلاش کردیم و برگزاری نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در «رام الله» و بیروت و تفاهمات استانبول نیز در همین راستا حاصل شد، اما مرحله کنونی از نظر زمان و مکان و برنامه‌هایی که قرار است بررسی شود، از جمله توافق بر سر برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد با مشارکت تمامی فلسطینیان در داخل و خارج، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هنیه افزود: ما در جنبش حماس از گفتگو‌های جامع که به بهبود اوضاع داخلی، پایان دودستگی و اختلافات و ایجاد یک نظام سیاسی مبتنی بر شراکت و تنوع سیاسی و احترام به خواسته ملت منجر شود و زمینه را برای بازسازی ساختار رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین از طریق انتخابات شورای ملی فراهم کرده و موجب اعتباربخشی مجدد به پروژه ملی فلسطین و توافق بر سر یک برنامه سیاسی جهت مقابله با توطئه‌ها علیه مسئله ما شود، استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد که حماس رویکرد و نگرش خاصی برای چگونگی تعامل با اوضاع پس از انتخابات با تمرکز بر شراکت و توافق و عدم به حاشیه راندن دیگر طرف‌ها دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: هیئت این جنبش که به ریاست «صالح العاروری» معاون جنبش و همراهی رهبران ارشد حماس در گفتگو‌های ملی در قاهره شرکت خواهد کرد، مسلح به تصمیم و اراده‌ای واضح به منظور دست‌یابی به یک توافق ملی برابر و جامع است.

هنیه تاکید کرد: ما می‌دانیم در مرحله‌ای قرار داریم که بیشترین خطر متوجه مسئله فلسطین به ویژه قدس، سرزمین و حق بازگشت است و به همین خاطر همه ما مسئولیتی مشترک و غیرقابل چشم‌پوشی داریم. وی از رهبران تمامی گروه‌های فلسطینی حاضر در قاهره خواست به مسئولیت‌های تاریخی خود عمل کرده و با همدیگر تصمیماتی اساسی در راستای خدمت به مسائل ملی اتخاذ کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی جنبش حماس برای انجام هر اقدامی در غزه به منظور تضمین آزادی‌ها جهت برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات، ابراز امیدواری کرد که در کرانه باختری نیز اقداماتی مشابه انجام شود و برگزاری انتخابات در قدس نیز تضمین شود.

قرار است که امروز گروه‌های مختلف فلسطینی به منظور فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات، نشست مشترکی در قاهره پایتخت مصر برگزار کنند تا پس چندین سال وقفه بار دیگر نمایندگان قانونگذاری فلسطین انتخاب و درباره راه‌های مقابله با دشمن صهیونیستی و گام‌های موثری در این مسیر تصمیم‌گیری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما