شناسهٔ خبر: 45577494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

الحاق ۳۴۰ فروند شناور به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه

۳۴۰ فروند انواع شناور‌های تندرو هجومی با قابلیت حمل و شلیک انواع موشک و راکت و پشتیبانی عملیات غواصی امروز به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه ملحق شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، این شناور‌ها در ترکیب‌های عملیاتی درخلیج فارس و دریای عمان و همچنین دریای خزر آماده ماموریت می‌شوند. این شناور‌های سبک، تندرو و هجومی در مراکز وابسته به نیروی دریایی سپاه و همکاری وزارت دفاع ساخته شده است.
 
ملت ایران استقلال خود را با تحریم عوض نمی‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم الحاق ۳۴۰ فروند شناور رزمی و پشتیبانی به نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ملت ایران ایستاده است و استقلال خود را با تحریم عوض نمی‌کند.

سردار حسین سلامی افزود: لنزی که از دریچه آن ایران را نگاه می‌کردید، کنار بزنید.

وی گفت: ما از تحریم و پیامد‌های آن عبور کرده ایم و معماران آن را شکست داده ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت‌های ما در زمان تحریم بسیار قوی تر، درخشان‌تر و مدرن‌تر از فضای غیر تحریم بوده است. سردار سلامی افزود: قدرت‌های بزرگ در برابر روح آسمانی این انقلاب شکوهند ایستاده اند.

وی گفت: واکنش‌های سرسخت استکبار در دفاع مقدس، برای بازگشت دوباره و به دست گرفتن سرنوشت ملت ایران صورت گرفت. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ما تجربه‌های سختی در تاریخ گذشته از سلاطین و حاکمان دیده بود و تجربه‌های دردناک از صدر اسلام در حافظه خود داشت. سردار حسین سلامی افزود: این بار ایران عزیز سرافراز در مقابل همه توطئه‌های جهانی ایستاد.
وی گفت: حجم تهاجمات در این ۴۲ سال کاملا جهانی بود و همه قدرت‌های جهان با هم متحد بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن تمام زوایای ملت بزرگ ایران از جمله عرصه‌های روانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به جغرافیای جنگ تبدیل کرد. سردار حسین سلامی افزود: در تمام فراز‌های سخت ملت عزیز ایران و سایر ملت‌های همراه ایران اسلامی درخشیدند و در هیچ صحنه‌ای عقب ننشستند و تسلیم نشدند. وی گفت: تا امروز که ۴۲ سال از این انقلاب ناب میگذرد، جلال و جبروت شیطانی دشمنان در هم شکسته شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا دیگر چهره یک قدرت فاتح جهانی را ندارد و قادر نیست در هر نقطه دلخواه، سیاست‌های خود را پیش ببرد.
سردار حسین سلامی افزود: قوای پیشران او توسط انقلاب اسلامی چه در ایران و یا سایر بلاد اسلامی فرسوده شده است.
وی گفت: ما با تجربه‌های زیاد از این ۴۲ سال، دریافته ایم در هر نقطه‌ای که دشمنان متمرکز شده اند، ما ایستاده ایم و آنجا قوی‌تر شده ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در عرصه جنگ اقتصادی دشمن، امروز ما بسیار قوی‌تر از آغاز این جنگ هستیم. سردار حسین سلامی افزود: مقاومت جواب داده است و قوی شدن مسیر قطعی ماست. وی گفت: در دنیای امروز باید قوی بود و یا تسلیم شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر بزرگ انقلاب اسلامی و ملت عزیز با هم در یک جبهه واحد برای ایستادگی اراده کرده اند و این ایستادن واقعیت پیدا کرده است.
سردار حسین سلامی افزود: تصور دشمنان این بود که می‌توانند با فشار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ارعاب نظامی، تهاجم رسانه‌ای و جنگ نیابتی ملت شریف ایران را از نظام و رهبری عزیز جدا کنند.
وی گفت: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند ملت را به ستوه بیاورد و آن‌ها را در مسیر تسلیم قرار دهند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما فهمیده ایم باید در اقتصاد به ظرفیت‌های خود تکیه کنیم.

سردار حسین سلامی افزود: فشار حداکثری و معمار آن، با هم از ملت ایران شکست خورده اند و امروز با یک دشمن شکست خورده روبرو هستیم.

وی گفت: ما باید قوی باشیم، این راهی است که رهبر عزیزمان فرا روی ما گشوده اند و ملت عزیز ما پشتیبان آن بوده اند و باید در اینجا از ملت سرافراز، نجیب، آگاه و هوشمند تشکر کنیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان را اگر رها کنیم، آن‌ها رها نمی‌کنند و این سفارش قرآن است.
سردار سلامی افزود: باید دشمن را تعقیب کنیم و اجازه ساماندهی نظامی و سیاسی به آن‌ها ندهیم.
وی گفت: امروز برخی رژیم‌های مرتجع، سرزمین‌های اسلام را میزبان سیاست‌های صهیونیست‌ها کرده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صهیونیست‌ها شجره خبیث هستند که در هر سرزمینی رشد می‌کنند ارمغانی جز آتش ندارند.
سردار حسین سلامی افزود: اجازه به صهیونیست‌ها در سرزمین اسلامی چیزی جز دشمنی با اعراب نیست.
وی گفت: در دوستی با صهیونیست‌ها افراط نکنید و این ازدواج نامبارک هر دوی شما را در آتش قرار می‌دهد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسلمانان چنین رفتار‌هایی را از حاکمانشان نمی‌پذیرند.

سردار سلامی خطاب به آمریکائی‌ها افزود: شما در میدان فشار علیه ملت ایران شکست خورده اید و سیاست‌های شکست خورده را تکرار نکنید.
وی گفت: دریا یکی از جبهه‌های دفاعی ما است که به وسعت تمام آب‌های جهان گسترش یافته است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این برای دفاع از منافع این ملت عزیز، جمال و شوکت الهی ایران بزرگ است.

سردار سلامی افزود: نیروی مسلح، ارتش و سپاه قهرمان در حال متراکم سازی قدرت خود هستند.
وی گفت: این چهارمین مرحله گسترش کمی و کیفی قدرت در نیروی دریایی سپاه است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود صد فروند شناور دریایی، ۲۰۰ فروند پهپاد تهاجمی، اعزام شناور اقیانوس پیما و امروز صد‌ها فروند شناور رزمی، نشان دهنده بخشی از تلاش گسترده همه خادمان، طراحان و مجریان سیاست‌های دفاعی و قدرتمند ایران عزیز است.

سردار سلامی افزود: نیروی دریایی ما در ارتفاع قدرتمند است و سیستم‌های پرتابگر از هوا برای مقابله با شناور‌های دشمن مجهیز می‌شود.
وی گفت: روی سطح، افق‌های بلندی برای نیرو‌ها طراحی شده است و باز هم گسترش می‌یابد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زیرسطح در موضوع کشف و مقابله با دشمن، پدیده جدیدی در سپاه شکل گرفته و توسعه می‌یابد.

سردار سلامی افزود: سرافرازی از آن ملت ماست و در همه ارکان دفاعی، رویش قدرت بر مبنای فن آوری‌های مدرن که از ذهن جوانان خلاق ما سرچشمه می‌گیرد وجود دارد.
وی از همه مهندسان، تکنسین‌ها و کارگران شریف، وزارت دفاع و بخصوص نیروی دریایی و فرماندهان که با این حرکت، ناکارآمدی دشمن را رقم زدند و آرامش را به قلب‌های مردم این سرزمین آوردند، قدردانی کرد.
 
سردار باقر زاده: شناور تندرو یک فرهنگ است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هم گفت: اهمیت خلیج فارس و تنگه هرمز به عنوان مناطق حیاتی جمهوری اسلامی ایران برکسی پوشیده نیست.

سردار سرلشکر محمد باقری در مراسم الحاق ۳۴۰ فروند شناور به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه افزود: خیلج فارس و تنگه هرمز از لحاظ انرژی فسیلی که بیش از دو سوم منطقه در جهان را شامل می‌شود و تنگه هرمز که محل عبور ۲۰ درصد از انرژی فسیلی جهان است، ارزشمند است.

وی گفت: تاسیسات و زیر ساخت‌های ارزشمندی که کشور ما در طول دهه‌ها در این سرزمین ایجاد کرده و همچنین امنیت مردم و ساحل نشینان عزیز ما اهمیت فوق العاده دارد و برای امنیت آن باید تلاش چشمگیری داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: به حمد الله نیروی دریایی سپاه در تمام دوران تشکل خود تاکنون توانسته است این مسئولیت را به نحوه احسن به اجرا بگذارد.

با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه مولود دفاع مقدس است، افزود: نیروی دریایی سپاه در سال ۶۴ و در اوج دفاع مقدس به امر امام راحل بزرگوار تشکیل شده و از آن روز که در نبرد با آمریکای حامی صدام در دریا نبرد خود را آغاز کرد تا امروز روز به روز و لحظه به لحظه در حال رشد و ارتقا توان و آمادگی بوده است.

وی گفت: اتکا نیروی دریایی سپاه به شناور رزمی تندرو تنها یک مسئله تجهیزاتی نیست.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی در سپاه بدور از اینکه بخواهد تکرار و تقلید نیروی دریایی باشد که ما در کشورمان داشته ایم و عزیزان نیروی دریایی ارتش مسئولیت خود را به عنوان یک نیروی دریایی نظامی به انجام می‌رسانده اند با درپیش گرفتن راهبردی جدید رویکردی انقلابی و نامتقارن روی به سلاح‌ها و تجهیزات جدیدی آورد.

سردار سرلشکر محمد باقری افزود: شناور تندرو یک فرهنگ است. شناوری که عامل اصلی تحرک و کارآمدی آن انسان مؤمن، شجاع و ایثارگری است که اگر آن انسان این ویژگی را نداشته باشد، این شناور هیچ گونه کارآمدی نخواهد داشت.

وی گفت: ساختن و به کارگیری یک شناور تندرو چیزی نیست که از سایر کشور‌ها بر نیاید، اما عاملی که این شناور کوچک را به یک عامل قدرت بی بدیل تبدیل می‌کند آن انسان شایسته‌ای است که در این شناور عهده دار دفاع و تهاجم به دشمن می‌شود.

شهید مهدوی‌ها و امثال آن‌ها و شهید رودکی‌ها که این صحنه را فرماندهی کرده اند و شهیدان زنده‌ای که امروز این نیروی قهرمان را فرماندهی می‌کنند در کنار رزمندگان و ایثارگرانشان می‌توانند از این وسیله یک عامل بی نظیردر نبرد دریایی را ایجاد و به کار گیرند.

شناور تندرو با ویژگی‌هایی مانند چابکی، قدرت مانور بالا، قدرت آتش بالا و رادار گریزی تا حد ممکن که نیروی دریایی برای شناورهاش فراهم کرده نقش بی بدیلی در صحنه دریا بر عهده می‌گیرد.
وی گفت: البته نیروی دریایی علاوه بر شناور در نبرد موشکی در نبرد و رزم مین، در نبرد در زیر سطح و بالای سطح در تمام ابعاد در حال رشد و پیشرفت قابل ملاحظه است که به خاطر تمام این نعمات و برکات قدردان و شکرگذار محضر پرورگار عالم هستیم که در دوران اوج تحریم و به رغم خواست و تمایل و اراده دشمنان چنین قدرتی را برای رزمندگان ما ایجاد کرده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: از دیگر ویژگی‌های نیروی دریایی ما هم افزایی و برادری، اخوت و وحدت با نیروی دریایی ارتش است.
سردار سرلشکر محمد باقری افزود: هر چند که در تقسیم سرزمینی مسئولیت اصلی هر دو نیروی قهرمان ما مشخص است.

وی گفت: امام در تمام صحنه‌ها این دو نیرو بازو در بازوی یکدیگر با کمک همدیگر با هم افزایی کامل ماموریت‌ها را به نحو احسن به انجام می‌رسانند که از عزیزان در سپاه و ارتش جای قدردانی دارد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: اینکه در یک سال ما شاهد ۴ مراسم برای الحاق شناور، پهباد و ناو بندر باشیم فقط در سپاه و چندین مراسم مشابه در ارتش نشان می‌دهد که نیرو‌های مسلح قهرمان کشور ما از این تحریم‌ها فرصتی ساخته اند تا بتوانند قدرت کشور را ارتقا ببخشند.

سردار سرلشکر محمد باقری افزود: این امر فرمانده کل قوای ماست که چنانچه بخواهیم در دنیای امروز اهداف و آرمان‌های مقدس نظام الهی را تعقیب کنیم چاره‌ای و راهی جز قوی شدن نداریم و در قوی شدن نیرو‌های مسلح یکی از بازوان ارزشمند کشور و قدرت ملی هستند که در اجرای امر معظم له این مسیر را به نحو احسن در دریا، هوا، زمین و پدافند هوایی و چه در سایر ابعاد آنچه که باعث شده ما به چنین توانی برسیم یکی از عواملش این است که هم صنعت دریایی وزارت دفاع ما با تمام توان در این صحنه در حال تلاش است و هم بخش خودکفایی، جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه و علاوه بر این دو مجموعه‌های متعدد بخش خصوصی و شرکت‌هایی که عزیزان دلسوز نظام در آن‌ها در حال فعالیت هستند دست در دست همدیگر برای عبور از تحریم‌ها تلاش می‌کنند و شناور‌ها و تسلحات و تجهیزات در لبه فناوری جهانی را به تعداد انبوه و به نحو کارآمد ایجاد می‌کنند که روز به روز در حال مشاهده آن هستیم.

وی گفت: از همه عزیزانی که در ساخت این شنارو‌ها تلاش کردند مهندسان، تکنسین‌ها و کارگرانی که این امکان را رفاهم کردند قدردانی می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: این اطمینان را به ملت عزیزمان میدهم که نیرو‌های مصلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی با تدبیر با ایثار تا آخرین قطره خون در دفاع و امنیت این کشور و در این صحنه در دفاع و امنیت خلیج فارس، سواحل مان و تنگه هرمز و دریای عمان تمامی زیر ساخت‌های ارز شمند این صحنه و مردم عزیز استان‌های ساحلی تلاش خود را با حداکثر امکان پیش خواهد برد و در سایه این امنیت پایدار است که تمامی بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و تعاونی باید بتوانند مسیر پیشرفت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور را با قدرت و سرعت پیش ببرند و امر تحریم را کاملا بی تاثیر کنند.
 
<div id="video-display-embed-code_354342" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/809971/354342?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما