شناسهٔ خبر: 4556472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امیر پوردستان در جمع خبرنگاران:

سامانه اس 300 اهداف هوایی در فواصل دور را هدف قرار می‌دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایسی خبرگزاری برنا، سرتیپ یکم احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم رونمایی از سلاح های جدید ارتش جمهوری ایران در جمع خبرنگاران در خصوص زمان به کار گیری این دستاوردها در یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطور که می دانید تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ نوع و اندازه کاملا با گذشته متفاوت است و ما به عنوان بازوهای مسلح نظام وظیفه داریم تا در مقابل این تهدیدها ایستادگی کنیم و ظرفیت های لازم را در کل به وجود آوریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی این فضا را درک کرده و توانسته با به کارگیری دانشمندان و متخصصان ایده های خود را به محصول تبدیل کند.

پوردستان با اشاره به دو رزمایش برگزار شده در سال گذشته تصریح کرد: نیروهای مسلح در این دو رزمایش تاکتیک های دفاعی جدید را اجرا و تمرین کردند و توانستیم متناسب با این تاکتیک ها سلاح های لازم و مورد نیاز را طراحی و تولید کنیم.

وی افزود: خدا را شاکریم که فاصله پیاده شدن ایده تا محصول بسیار کاهش یافته است و امروز متخصصان ما توانسته اند در آستانه روز 29 فروردین ماه ایده ها را به دستاورد بدل کند و به طور حتم این رونمایی توان رزمی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در جنگ های نیابتی (جنگ های داعش و بوکوحرام به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی) افزایش می دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سلاح های جدید رونمایی شده در جهاد خودکفایی ارتش تصریح کرد: این دستاوردها سبب شده است تا نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط به خوبی وارد صحنه نبرد شود و به زودی این سلاح ها در صنعت به تولید انبوه می رسد و ما شاهد آن خواهیم بود که نیروهای مسلح از آن ها استفاده کنند.

احمدرضا پوردستان در پایان در خصوص تحویل سامانه پدافند اس 300 به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در زمینه پدافند هوایی و توانمندسازی آن ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات ارزنده ای انجام داده و حتی سامانه باهر 373 متناسب با اس 300 روسی است که مراحل نهایی آن در حال اجراست. اما تحویل سامانه اس 300 مطمئنا توان دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتقا می بخشد و ما قادر خواهیم بود با این سامانه اهداف هوایی در فواصل دور و ارتفاع بالا را مورد هدف قرار دهیم.

 

 

نظر شما